God morgon 10-07-25
God Morgon! Regnet öser ner, yr.nos väderprognos ändrades i går em och den stämmer tyvärr, inte roligt med mina i fredags slagna vallar
.
Trött idag, då grannarna hade partaj och fortfarande kl 3.30 hade musiken på högsta volym på ute.
Blir lite byte av hästar i hagarna i dag, två av shettisarna ska i väg på sommarkollo till en 12 årig tjej i morgon och de går på olika ställen just nu. Annars blir det nog att kura inne.
Ha en bra söndag!
God Morgon!
Har just gjort min favoritsysselsättning, betalat räkningar!
I går och i natt har regnet öst ner och i går kväll var det åska också. Vet inte riktigt hur mycket regn det kommit men säkert mer än 50 mm. Nu är det bara molningt och blåst, hoppas det fortsätter så under dagen!
I dag blir det jobb på loppisen, sen har jag tre arbetsdagar kvar nästa vecka på Cikorian som vikarie….blir nog inget mer apoteksvickande för min del, känner att det är nog, finns så mycket annat här i livet än det jag sysslat med i mer än 40 år!
Ha en bra söndag!
Morrn!
Det har regnat här också, men det var välbehövligt efter all torka.
Kom igår kväll hem efter en vecka i Småland. Det har varit jättetrevligt, men nu var det skönt att få sova i den egna sängen igen. Sticker väl snart norrut, men det är som hemma det med.
Får se vad som blir gjort idag. Ska nog försöka ta det lite lugnt.
Ha en bra söndag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Grått idag……regnat sedan gårdagen….regnar ännu! Välbehövligt med trist! Blir nog en innesittardag, som jag inte gillar!!
Burr så kallt de blåser o de grått o kallt regnet finns i luften.
Nu är de slut på Dansveckan i malung de blev rekord i år oxå med 40 000 något…..
De blir en lugn dag .. här.
Fixa med hage som någon har avrit o tagit ner stolpar utan att sätta upp doom igen!
Ha e bra dag!

God morgon Här regnar de också för fullt, en såndär 2-liter bigpack glass bytta stog ute på balkongen och den är nu full med vatten. Ska koll aute på gården sen hur mycke det har kommit. Ledig idag, hade tänkt rida men vi får se om de lugnar ner sig lite regnet.
Ha en bra dag
God kväll får det väl bli här! Idag har vi ridit i vacker ölandsk natur vid vattnet, härligt trots regnet.
Ha en bra söndagkväll!