Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1103 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-07-23

Godmorgon i landet!

Solen har återvänt efter gårdagens regnande och åskande. Tyvärr blåser det en hel del, men väderprognosen ser mer lovande ut för att köra hö iaf!!

Över 20 mm regn fick vi igår…

Idag blir det butiken och ikväll vad som hinns med.

PernillaJ
0

God morgon! Jag hade en jättetrevlig dag hos Smedens stuteri igår. Åkte dit och lämnade en häst och hämtade en annan. Gick runt i hagarna och tittade på alla fina ponnyer, de har många shettisar med min favoritfärg konstantskimmel.

Idag ska jag ut och köra Hastig, sedan jobba några timmar. Ska sortera om litet i hagarna här hemma också nu när ett par av Lons fruar åkt hem. Det har varit en sval natt i Leksand, i går kväll var det över 20 men nu är det bara 8,1. Soligt, blir ännu en fin dag.

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Russvänner! Här i Värmland är det kallt idag, blåst med både moln och sol. Det sägs att mer regn ska komma i em. Har dock inte kollat.

Det börjar dra ihop sig, mer SM deltagare har trillat in. Dock inget mer russ. Tror Pawik är ensam svensk i år.

Här väntar han på en körtur. Den visade sig gå väldigt bra. Han var på bästa humör. Ser nöjd och glad ut där ute i hagen.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Har vinkat av Monica och Mattias som åkt hem till Tierp i dag. Det droppar lite från molnen och är lite svalare ute nu, kan vara skönt efter gårdagen då vi hade + 31! Hjälpte inte att bada i havet, det var nästan lika varmt! Hästarna står bara och slöar i värmen och det går åt massor av vatten, men i dag ser dom lite piggare ut. Blir nog att jobba lite i dag…..på loppisen alltså!

Ha en bra dag!

Reko
0

God morgon!

Jag har övernattat i Mora och väntar på bussen som ska mig (och andra också!) till Sikkilsdalen. Hästskådande på hög nivå!

[Tjiwi]
0

Morgon

Solen är borta idag, känns ovant. Igår såldes Ull till Gotland och han kommer få det jättebra hos sin nya familj med en hel familj som bryr sig om honom. Det känns tomt men ändå bra. Så nu är det bara russ på gården igen.

Ha en skön fredag.

garrilina
0

Sol och lite kalla vindar, har precis fått klartecken från den som ska slå våra höåkrar så nu hoppas jag på vind och sol och ingen dagg på nätterna ett tag framöver. Blev 3 veckor senare än det var tänkt men det är som det är. Idag blir det ett tur till stan för att handla och sedan bygge av kaninbur.

#5 Så Ull hamnade på Gotland.

Ha en bra fredag!