Godmorgon 2010-07-20
Godmorgon i landet!
Mulet här idag, inget höväder denna vecka heller, de har lovat regn alla dagar utom fredag…
Nya spisen är inne i köket, nu ska vi bara få den installerad också, rökgången sitter inte på samma ställe precis, 30-talets standard skiljer sig en del från dagens…
Månflisa och Röros har fått skor så vi kan ut och leka med dem.
Idag blir det butiken för mig, tandläkarbesök för Sara och pyssel hemma för PEter.

God morgon! Jag ska ut och köra Hastig en sväng, får se om det går lika hastigt som igår när vi hade olika åsikt ett tag (hade milt oledat bett på honom, byter till tredelat bett idag!)… Sedan några timmars jobb, en chipmärkning och ID-koll i em, och i kväll kommer Kajsa och ska hämta hem sitt sto. Sol här men en del molntussar på himlen, blir nog ännu en skön dag.
Morron
Lite moln ännu men det ser ut som de tänker försvinna. Står inget speciellt på schemat idag, tar dagen som den kommer. Träna häst i kväll förstås….
Underbar bild Pernilla!!
# 1 Mycket fint kort på Delling, är det bark han har i munnen?
Här har vi det blåsigt och molnigt fast ljumma vindar. ska nog ut och röja vid staketet gräset är meterhögt i hagen där jag ska släppa dem i höst. det gäller att ligga ett steg före.
Ha det gott!
Gomorron!
Blåser svala vindar här idag. +18 grader, och känner mig riktit ressugen. Skulle vilja komma över till Sverige nu bara för att. ^^
Jakobsdagar har dragit igång här i nejden, så den som är intresserad av en hel veckas program med olika evenemang os.v ska komma hit till mina hemtrakter. ^^
Idag blir det motionering av ponnyerna och så ska jag jobba sen ikväll.
Ha en bra dag! / Sabina
God Förmiddag!
Varmt och skönt igen, bara lite moln på himlen. Hallonen mognar ifrån mig, måste plockas i dag, hoppas att hinna en sväng till stranden också, annars får det bli poolen. I kväll blir det grillning med "barnen" och deras respektive!
Ha en skön dag!
God morgon!
Tog sovmorgon idag, hästarna har varit ute hela natten för första gången sen Hannibal blev sjuk. ska upp dit nu och fodra dom. Ingen träning idag, var ute med Kakan igår. Det gick vilt till då damen var väldigt pigg! Hon får vila idag. Istället ska jag ta tag i att städa på höloftet som förhoppningsvis ska fyllas med hö imorgon kväll :)
Mycket att pyssla med nu, för på fredag bär det av till Fårö för lite efterlängtad semester!
Ha det gott alla :)

#2 Tack!
#3 Tack! Det ligger ved i ett hörn av vindskyddet. Någon har roat sig med att riva runt i veden och bära ut vedträn och näver (russ-retriever?). Delling var tidigt huvudmisstänkt, och i förrgår tog jag honom på bar gärning med en bit näver i munnen.
god förmidda!
Solen fanns nyss här men nu är de muligt men de rätt varmt ute en då.
Hästarna ute fått större hagen.
Idag msåte man handla lite mera torr sedan åka o hälsa en hundvalp. o bara njuta av dagen!
Ha de bra!

Växlande mellan sol och regnmoln som blåser över ut till havs, det kom regn i går kväll men det syns inte i dag marken är så torr. Har gjort en tillfällig bur av kompostgaller till de tre kaninungarna av rasen Belgisk jätte som vi hämtade i går kväll. En av dem flyttar vidare i slutet av veckan, en kommer bo hos oss halvtid och den sista permanent. Dottern smälte så det blev en egen också.
Dixy Bess tycker att Kurants uppvaktning får räcka nu så hon ska få åka tillbaka till de andra på betet, hoppas hon har tagit sig. Hon hade nog själv föredragit Mellanbyns Legolas som hon har en tjuvbetäckt 2-åring med han är bäst i alla lägen.
Vilken fin bild Pernilla!
Ha en bra fortsättning på dagen!