Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1530 ggr
Flickan
0

Currie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I sommar har jag det tvååriga russtoet Currie hemma för inkörning.

Ägare är Christina Larsson.

Currie är u. Wiva de la pim e. Kurant

freneci
0

Vad roligt hoppas det kommer gå bra. Det kanske kommer fler bilder av henne. MVH Eva.s

christ
0

#1. Visst är hon likt sin mor…

murkla
0

Fin hon är…

garrilina
0

Har nog drag av sin far också Flört Lycka till med henne. För mig är hon Fröskva som Eva döpte henne till.

christ
0

#4 Eva döpte henne till  Röskva. Men hon var inte registrerad så vi valde Currie!

freneci
0

Hon är verkligen lik sin mor. Men även  drag av Kurant. Christina har ni mätt henne är hon störe en Wiva..

garrilina
0

#5 det vet jag, men eftersom jag ej haft någon kontakt med er, däremot med Eva tills hon såldes och då hette hon Röskva så är det vad hon "går" under hos oss.

christ
0

#6 Vi har inte mätt henne men i stoflocken hemma ser hon stor ut för å vara bara två år…..

ryttarn
0

#6 Jag kan ju gämföra med våra ston som hon går med och då är hon jämnstor med Isilon Tinüviel (eTejas Monljus uJaritza) som är tre år. Men betydligt mindre än Kålmans Elektra som är 5 år. Elektra är dock mycket stor. Vi skall passa på att mäta henne någon av de närmaste dagarna (med vattenpass o tummstock :D), skulle tro att hon är ca 1.20. En fin o rejäl ponny är hon.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

murkla
0

Ja , hon blir nog stor. De kan ju vara bra de.

Prenses
0

Så vackert huvud! :) Lycka till! :)

ryttarn
0

Nu har vi mätt Currie, ca 117 cm i mnkh är hon.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Flickan
0

currie har skött sig mkt bra och jag har nu huvudlag på henne utan ngra problem, nästa steg blir att lägga på selen:)