Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 758 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-07-19

Godmorgon i landet!

Hemma igen efter en trevlig helg i Östersund!

Idag blir det butiken och hovslagare på kvällen. Röros ska få skor så vi kan börja träna henne, och Månflisa ska bli fin om fötterna igen. Nu frukost och packa ur bilen!

balotte
0

God morgon!

Inte ett moln på himlenGlad, Idag ska det bara bli hästgöra Hessa (shetland) ska premieras imorgon, så nu ska lilla kakan bli fin=)).

Ha en bra dag alla!

[Croneld]
0

God morgon!
Vi var uppe sent och tittade på film hela familjen så det känns idag. åter en varm dag så det blir matsäck och knalla ned till stranden.

Ha en bra dag!

garrilina
0

Här var det segt i dag, tre dagar i Östersund tar ut sitt pris, börjar bli gammal….Hade tänkt slagit hö i dag, men nu kommer regnet….är så där när man måste leja bort vissa av körslorna och den som skulle slå körde sönder maskinen. Får hoppas att väderprognosen ändrar sig. Nu blir det en tur till stan och fylla på föråden.

Ha en bra måndag.

Gurkane
0

Ja och jag åkte tidigt hemifrån för att fylla på föråden av allt som var slut.

Började dock med att köpa nya däck till transporten. Dom som satt på började få sprickor på sidorna.

Sen blev det apoteket för att fylla på medicin och förbands lagret- har en spiktrampshäst här :(. Efter det blev det lite smått å gott av både det ena och det andra; bla en ny vaxduk med-hästmotiv- på. DEN köpte jag!

När det "bara" var mathandling kvar tog orken tvärt slut så då tog vi färden bort till stallet och ställde iordning inför "bästasteHovslagaren Katri" som skulle komma och sko lillen Pawik.

Fy sjutton vad pengar det går åt när man äntligen ger sig iväg till stan och ändå är inte listan avbetad ännu… Maten kvar men jag ORKAR inget mera stan idag utan ska vila middag. Faktiskt. Men sen så måste man ju pussa på några fyrbenta vänner iaf. Har ett par nordsvenskar gående här hemma på tomten, ett dygn till, innan dom åker vidare till ny bättre betes hage. Istället kommet en russing hem hit :)

Ha en bra dag allihop!