God Morgon 10-07-18
God morgon Sverige…först!!
Uppehåll efter regn i går kväll och i natt. Skönt för idag åker Njord och jag på utställning på Valla, utställning för alla ponnyraser men tyvärr bara sex russ med.
Ha en bra söndag!

God morgon! Det har regnat litet under natten i Leksand, svalt och skönt ute så här långt. Jag fick hem en massa grovfoder igår, 20 rundbalar ganska torrt hösilage står på stallplanen och glittrar i morgonsolen. Så skönt att ha en stor del av vinterns mat på plats redan nu. De här balarna kommer visserligen inte att räcka hela säsongen, men en god bit på väg i alla fall.
Jag ska gå ut och fylla upp vattenkaren, sen om några timmar invänta besked om jag ska köra till Sonkarby och hämta ett sto idag - eller inte. Inga spikade planer för min dag alltså, det blir som det blir.
God morgon! Varmt och svalt samtidigt får jag skriva, runt 20 grader och soligt. Det skulle komma regn, men vi får se hur det blir med det. En liten stänk kom det i går kväll så landen blev vattnade i alla fall.
Jag har också storbalar klara, tagna från åkrarna runt omkring. Sen brukar jag köpa vanliga småblar att ha uppe på loftet. Inga planer för oss idag, vi tar dagen som den kommer.
Ha en bra söndag!

Morgon på er
Regnade lite igår kväll det var så skönt Idag åkern igen jobb åt x-et lite less på traktorer Det är riktigt tomt i hagarna Pelle-Russ har åkt hem och nästan alla betäknings ston Pelle hade 6 ston och alla är konstaterade dräktiga har alldrig varit med om att det gått så fort Timon har ett sto som inte kommit om och kanske det dycker upp ett sto till helgen för honom En lten rapport från mig
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Fåglarna har sjungit vackert hela förmiddagen. Nu är det dags att sätta lite fart. Ska gå och släppa ut halvgrannarnas höns. Elin är med dem på Ljusterö under helgen, och jag är tillförordnad hönsvakt.
Annars lite måsten innan avresa till Småland i morgon. Kommer hem först lördag kväll, så det blir att packa med huvudet. Sånt är jobbigt…
Ha en bra söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hemma igen efter trippen till Östersund, packat ur det mesta och släppt ut de två som varit med oss i sina hagar och hämtat den hund som varit hos mina föräldrar. Har man 4 stora hundar blir det till att dela på dem om man åker bort, 1 med, i bortlånad och två hemma till djurpassaren. Dottern tyckte vi skulle fira mamma med att köpa tårta i kväll men det får bli i morgon. Nu blir det att varva ner så jag kan sova.
Eftermidda!
Solen lyser o de ganska varmt.
Mycke folk i lilla malung som de nu är Dansveckan så de blir partytpolarna i tältet i kväll. Ingen parken i dag. Kanke på Ondags som Lasse Stefanz är där o kanke när Larz-Kristers är där.
Fullt upp. Hästarna får semester mera denna veckan.
Murkla åker nog till Orsa i höst o Mitrus åker till Karlstad. Så jag får plugga i lung o ro.!
Trevlig dag på er!