Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 948 ggr
Tittut
0

God morgon 2010-07-16

God morgon!

Lite nedstämt här. Hittade min gamla trotjänarinna Welinda död i hagen i går, 23 år gammal. Hon har inte varit alldeles sig lik sista månaderna, men ändå pigg, men att det skulle gå så här var inte riktigt det jag tänkt mig.

Hoppas att de kan komma och hämta henne idag. Inte så kul om det dröjer i värmen.

Ha en bra fredag allesammans.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God morgon!

#0 Ledsamt att gamla Welinda lämnat dig, men vilket fint slut ändå för ett gammalt russ-sto: att fridfullt få somna in hemma i sin flock.

Solsken i Leksand, nytvättat efter gårdagkvällens regn. Jag ska iväg och köra Hastig nu på morgonen innan några timmars jobb.

johannaolofsson
0

#0 Beklagar verkligen, så ledsamt för dig Liselott

[Tjiwi]
0

God morgon

Ännu en solig, härlig dag! I går kväll kom det lite efterlängtat regn men det märks inte nu.

Var och tränade med Njord i går och han var så toppen fin. Vi tränade samlingar bla….svårt och roligt!!

#0 Så tråkigt Liselotte, beklagar din förlust av en fin dam, men ett skönt slut för henne i alla fall. tänker på dig!!

[Croneld]
0

# 0 Tänker på dig idag och sänder några kramar när du mist er fina Welinda som gett dig glädje och så många fina avkommor genom åren.

Här har vi precis vaknat och ska gå ner till sjön.

mttn
0

Jag vet hur det känns! Man måste tänka på allt roligt och trevligt man haft tillsammans. Skönt att hon tog beslutet själv så du slapp.Kram

Maggan

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men Liselotte! Vad är det Du skriver…Welinda död!…Fy så sorgligt!Gråter. Detta måste vara en hästägares största fasa…

Men som dom andra skriver, hon fick somna in i sin flock. Det kanske ger aningens tröst.

Ska iallafall glädja Dig med att sonen Movitz mår bra. Han gick dessutom väldigt bra igår under tömkörning med linor och svängel. Nu strax blir det skaklar. Och sen lite semester för dem båda om nu allt går som tänkt. Flört

Bilden från ett tidigare tillfälle.

RC71
0

Så ledsen för din skull Liselotte! Vissa ponnyer blir mkt speciella i ens liv och liksom kryper under ens skinn. Hon var en fantastisk liten häst på många vis. Att få somna in i sin favorithage på hemmaplan var säkert hennes önskan. Hon är nu i gott sällskap där uppe i hästhimmelen.

Kramar

Lotta

Prenses
0

Beklagar Liselotte. Kan inte föreställa mig känslan av att hitta sin ponny död i hagen. Fruktansvärt. :/

Igår var en riktit bra dag för Almas del. Ponnyerna har stått under den 30 gradiga värmeböljan, och först igår efter ett par dagars vila gick träningen igång igen. Alma blev tränad av en tränare ca. 30 minuter. Hon söker sig riktit snyggt ner i form och provade på att trava med ryttare och även ngr galoppsteg (som kom i misstag). Tränaren jag har är lika gammal som mig men tävlar hoppning på nationell nivå 1m. Hon är väldigt duktig och ska börja arbeta som beridare. Hon och Alma trivs SUPER tillsammans, och det glädjer mig att jag hittat en tränare som min ponny trivs med och litar på.
Fick lovord från tränaren och nu tränas hon en gång i veckan av henne.

Red henne själv idag en stund, lite dressyr på plan och funka jättebra även idag. Sökte ner sig i form och provade på att trava med henne för första gången idag. Allt gick superbra. Sen for vi ut i terräng en stund och det tyckte hon om, ville inte hem sen heller. ^^

Här förväntar jag mig regn. Fick ny halm idag och ska jobba hela helgen… Suck.

/ Sabina

Anna-Uppsala
0

#6 Oj vad Movits är lik Hjördan! Vilken otrolig prägel Welinda sätter på sina barn …

Tittut =>  Ledsen för din skull …

Här är det varmt och jag ska till stallet och rida ut nu på em. Hoppas vi inte blir helt  uppätna av broms & annat oknytt … Börjar faktiskt längta efter hösten, och låna klara kalla höstdagar!

… och så kommer ju Hjördan hem då också - det ät tomt utan Svarta Faran!

PernillaJ
0

#9 Testa Näckens Bromsbroms - lär ska vara väldigt effektiv!

Tusen
0

#0 Tråkigt.Gråter Måste vara hemskt att minsta en så nära "vän". 23 år är ju inte heller så gammalt för att vara russ.

Själva har vi varit på premiering idag på Julita. Fanny LEAF gick tvåa i ringen med 39 poäng, Monita visades och fick sitt GI. Dessutom fick Malena mycket beröm av dommaren för väl visade hästar. (hon visade totalt 4 st under dagen. Alla var russ) Sån´t är roligt.Skrattande

Annars har det varit ytterligare en strålande solig dag idag igen. Fyller vatten till hästarna flera gånger om dagen just nu.Tungan ute

garrilina
0

God kväll! Sitter på Östersunds camping har avverkat kvällstrav som var lyckad Russe nytt medelrekord i ett lopp som var "omöjligt" för honom och vär shettis Saras Gimli trea på första starten sedan i sept. han fick en av sina gamla kuskar och det gick ju bra. Pizza efter det och nu laddar vi inför ett besök på Frösö Zoo och grillning i morgon kväll.

Beklagar förlusten Liselotte.

Tittut
0

Tack för alla vänliga ord och sympatier. Känns skönt att ha dem i ryggen, tomt i stallet, men minnena är ljusa.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~