checklista..
Hej.. ska iväg imorn på min första utställning och ställa ut mitt russ.. vad beöver jag ha med mig ?? utställningen är en timmes resväg ifrån oss.. men vad behöver jag ha med mig till ponnyn?? behöver era tips tack då detta är första gången ..
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Vattenhink är ju nästan ett måste nu när det är så varmt..
borstar o putsduk så man kan borsta lite innan visning.. Ev. babyolja, som man tar runt ögon och på mulen..
Visningsträns/grimma. Om inte utställningen tillhandahåller nummerbrickor, så behöver du ta med det också.. Pisk.
Allt jag kan komma på nu.. =) Lycka till!
Om ponnyn är svårlastad är det ju bra att ha med sig ngt käk att locka in i transporten med. ;)

Insektsmedel som du sprayar på ponnyn, eftersom det är jättesvårt att ställa upp en ponny som bara stampar och slår efter flugor och andra flygfän.
Kylväska med mycket dricka (frys in några vattenflaskor, funkar först som kylklampar och sen som härligt isvatten att dricka) och en seriös matsäck till de tvåbenta.
Glöm inte tyglar! Egen dunk med vatten hemifrån är bra, lite hö eller hösilage, glansspray, hjälm, hink, svamp. Fikakorg:)
ååhh tack.. vi har lasttränat så det e inga problem. men hur vet jag om jag behöver nrbrickor??

På utställning brukar det vara så att man ska ha egna nr brickor. På premiering kan man deponera pengar för att få låna (eller få om brickan är i papp) att använda.
Har aldrig varit med om att man skall ha egen nummerbricka……Man brukar få låna och sen lämnar man tillbaka den mot att man får utställningsprotokollet!
Köp egen nummerbricka, kostar inte många kronor.
När vi var på utställning i juni skulle man på den ha med sig egna brickor!
Lycka till!!

Kolla med "gubben mittemot" han hade ju det mesta….
annars har jag nummerbrickor om du behöver låna 
He he … ja får kika in hos han en dag.. man fick låna nrlappar.. Hon fick 38 poäng och regnet öste ner!!!!

Grattis till 38 poäng, det var väl en bra debut.
Var du på sommarpremieringen i Tvååker idag? I så fall har du blandat ihop begreppen "utställning" och "premiering/avelsvärdering" - läs förklaring här
ja det var jag.. jag e helt ny på detta m utställningar så tack för du hjälper mig.. hon primerades ju inte denna gång, det blir väl nästa år.. Jag var nöjd m henne, hon var cool och lugn för att första gången vara ute på ngt sådant här,, det var mest mina nerver som hoppa!!

Grattis!!!
Har du fått blodad tand nu??? 
jo det var jättekul.. ska försöka ställa själv nu även fast det e nervöst när det är ens egna häst :)