Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 3259 ggr
Rorvers
0

Nyhär!

hej jag heter Alva och jag är ny här på gotlandsruss i Fokus! :) Älskar gotlandruss för den rasen är så himla härlig och man kan göra så mycket med dom! jag har ett gotlandsruss som heter Tarras och är 17 år. han är underbar och så himla snäll, men samtidigt jätte busig haha ;) han beter sej som en hingst men han är en vallack. jag kommer någ inte skriva så måånga inlägg jag tycker det mäst är kul att se vad andra skriver och vara med i disskusioner :) Lägger upp några bilder ¨på Tarras och mej.

Hejdå Glad

Rorvers
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Rorvers
0

.

Rorvers
0

.

rebeccajansson
0

Vilken snygg valack du har:) har du ställt ut honom någon gång? om du inte har det så tycker jag att du skall göra det, hans mamma Fröja är elit-premierad och har lämna måånga fina avkommor, diplomston o gdk hingst. Din valack har en helsyster som heter Kuriosa 3353 och hon har fått hela 42p på utställning. Jag skall ha någon bild på Fröja i mina gömmor. Skall leta upp det. Bilder på hans pappa finns på www.sukuposti.net

[Tjiwi]
0

Välkommen, jättefin häst.

Bild två…UNDERBAR!!

[Croneld]
0

Hej! Välkommen och jag håller med, vilket fint russ du har och ni kommer säkert få många fina år tillsammans.Glad

Rorvers
0

åh tack så mycket ! ja har hela hans stamtavla och har hört mycket om hans förlädrar. han är gammal nu och så men han var en riktig tävlings pnny förut men sen tröttnade han och hamnade han hos mej och blev min lilla Skogsmulle. Jag skulle vilja ställa ut han men jag vet inte hur man gör och då skulle jag vilja ha nån kunnig som gjorde det åt mej.

Rorvers
0

Jag sökt länge efterbilder på hans sen unghäst och föl , har frågat uppfödarna och dom som hade han innan ´mej men ingen har något .

rebeccajansson
0

Nu kanske det är för sent att anmäla honom till utställning om det inte finns någon "drop in " utställning i närheten av dig. Vart bor du?

Rorvers
0

Jag bor i örnsköldsvik

Peppson
0

Va kul med en russägare i Ö-vik! Jag bor i Björna med en liten flock russtussar. Var i Ö-vik bor du?

Rorvers
0

jag i hörnett men jag har han i svedjeholmen :) Det är ju inte så långt till björna va ?

Peppson
0

Björna ligger ca 4 mil nordväst om Ö-vik så med norrlandsmått mätt är vi ju nästan grannar Glad

Rorvers
0

vad roligt :D Jag känner ingen som äger ett russ här i övik , lite tråkigt faktiskt för det är ju en underbar ras Glad Hur många har du ? :)

Peppson
0

Jag har fem stycken, ett gammalt avelssto och fyra av hennes avkomlingar. Har man russ behöver man inget annat dom går att använda till allt!Glad

Rorvers
0

Vad kul Skrattande jag vill också ha en till russ, då skulle jag vilja ha ett sto. Men jag har inte tid och jag får inte heller för mina föräldrar Obestämd Fast om jag hade bott på landet så man kan ha hästarna på gården skulle jag fått men nu gör vi ju inte det, fast jag vill göra det Rynkar på näsan 

Synd att du inte bor närmre , skulle vara kul att ha nån att rida medGlad Här är det mäst stor hästar och dom hänger inte tarre med. Elr du kanske inte använder dina hästar till att rida på ? Flört

Fidelia
0

Vad fin han är Glad Det är jag som har Kuriosa. Jag har även andra släktingar till honom.

Lägger ut en bild på Kuriosa.

Prenses
0

Vilken fin valack du har. Ser ju supermysig ut. :) Välkommen till iFokus. ;)

Rorvers
0

" 17 tack , hon var jätte fin Glad Vilka andra släktingar har du ? :)

Fidelia
0

Jag har även Gnistan och Finess som har samma pappa. Fröja är dessutom mormor till dem.

Peppson
0

Jag har ett sto till salu Flört Både ridningen och körningen ligger på is här för närvarande tyvärr. Mina hästar är ganska unga och outbildade och jag får inte tag i kunnig hjälp för att komma vidare. Det är jättetrist. Jag har sökt med ljus och lykta ända sedan vi flyttade hit för fyra år sedan men intresset är obefintligt. Här i Björna är det bara hocky och fotboll som gäller, konstiga typer…

Rorvers
0

# 21 okej , men tyvärr så kan jag ju inte köpa :/ eftersom jag iinte har plats elr tid för nu ska jag få betyg och bara Tarras tar sånt tid och jag måste hinna med skolan oxå. men hoppas du hittar ett bra hem till hennne !