Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettförenings-klubbinformation
Läst 1866 ggr
Tittut
0

Skicka in era språngrullor!

Tar tillfället i akt med en liten vädjan från registraturen.

Det har redan börjat komma in passansökningar för årets första fölungar. För att de ska kunna grundstambokföras och få sina pass, krävs att hingsthållaren har redovisat resultat från årets betäckningar.

Därför vore det bra om ni som är hingsthållare, så snart som årets föl är födda, redovisar resultaten. Då går det lite fortare för fölägarna att få sina pass!

Det ska vara redovisat senast den 30 september, men kommer det in tidigare är det hur bra som helst!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Oj, det var tidigt! Men det är helt klart att man skickar in så fort sista ungen är född…..

Tittut
0

# 1 Det är jättebra om ni gör det, men tyvärr väntar de flesta med all redovisning till den 30 september.

karisma
0

Skäms

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tusen
0

Hur går det till? Hade Trojka Viking på station förra sommaren. Är det ägaren som skickar in dessa eller är det vi? Var får man tag i dessa? Kan man skicka in den nu om inget sto tog sig?

PernillaJ
0

#4 Det är alltid ägaren som ansvarar för betäckningsrapporteringen. Språngrullorna för 2009 års betäckningar skickades ut till hingstägarna i slutet av februari.

VeronicaP
0

Fast man kan ju inte skicka in språngrullan om man har haft ston i betäckning från maj till september ..

Det måste ju kunna få sitt pass så fort man har skickat in betäcknignsrapporten , för man redovisade ju förra årets betäckningar  i september och då borde ju jag som stoägare kunna få mitt pass så fort jag har skickat in betäkninsrapporten/resultatet även om inte språngrullan för just den hingsten har kommit in (hans resultat för året)

Så gör man ju på shettis sidan inga problem alls där borde väl vara på samma sätt här eller ???? fölet ska ju ha sitt pass så fort som möjligt.

Hoppas ni förstår hur jag menar

Tittut
0

# 6 Självklart ska man inte skicka in om man inte har allt klart, det är därför jag skrev att man ska skicka in när alla fölen är födda!

Ska man hårddra det är det så att allt inte är redovisat och klart förrän resultaten är inskickade, sedan vet jag att det görs, både av mig och av registratorer i andra föreningar, grundstambokföring/pass,  trots att resultatet inte är redovisat. Jag har resonerat som så, att har stoägaren fått betäckningsrapporten i sin hand, är det ok, men det är egentligen inte ett korrekt förfarande.

Hur som helst är det hingstägaren som är ansvarig för att rapportering görs, och ju snarare det görs, desto bättre!

Tittut
0

Flera hingstägare har redovisat vilket är jättebra!

Resultaten läggs in i Blå Basen allt efter som de kommer, så nu finns  betäckningsresultat för Linus, Toppå, Temp av Allgunnen, Dundar och Exact att se. Kan vara någon till som jag inte kommer på nu, men är ni nyfikna kan ni hålla koll där!

[Tjiwi]
0

Ska det skickas till dig? Eller Pernilla?Skäms

Tittut
0

Till mig!

[Tjiwi]
0

#10 Tack, då skickas de idag!!

Tittut
0

Bra! Då kan Njordfölen göras när deras papper kommer in!

[Tjiwi]
0

Japp, skickar deras papper idag med….Glad

Tittut
0

Castello kom idag!

MagganS-B
0

Är det tävling? Skrattande

Tittut
0

Inte alls, men jag är väldigt glad ju fler som kommer in före den sista dagen. Likaså kanske folk blir glada om de kan få sina pass tidigt och inte i slutet av året.

VeronicaP
0

Just det måste påminna syrran om det ju :D

Tittut
0

Zlatan Nick och Kanalje rapporterade.

[Tjiwi]
0

Fick du aldrig Njords förra veckan???? Skickades den 16:e……har de kommit på villovägar??

Tittut
0

Jodå, men du hade skrivit så fint att de var på gång, så jag skrev inget om det. Skrattande

[Tjiwi]
0

#20 Sköönt, blev nästan lite orolig att de kommit bort på vägen!

Elshira
0

En liten fundering bara (nu är jag väll mer teoretiskt men det har ju hänt), vad händer om en hingst betäcker i Oktober?

Fölet kommer ju att födas nästkommande år så man kan ju inte ta med att denne betäcktes nästkommande år i språngrullan.

Hur gör man då? o.O

Vi kan ju leka med tanken att man ska flytta till ett varmare land snart och där kan de föla när som helst Flört

Hakuna matata!

Tittut
0

# 22 Det härnde även idag, i de fall hingsten ex går med stona hela året.  Då får man skriva att stoet går med hingsten hela året. och rapportera i efterhand när fölning skett.

Skule det vara någon som betäcker för hand efter att rapportering skett, får hingsthållaren komplettera språngrullan så snart det är klart.

Elshira
0

Hur blir det med stoavgifterna då? Är inte de inbetalda ett visst datum så blir det ju betydligt dyrare? =/

Hakuna matata!

Tittut
0

# 24 Skulle det mot förmodan vara så att någon hingstägare låter sin hingst betäcka något sto efter den 30 september, så får man lösa det då.

Meddelar man bara vad som hänt eller vad man har tänkt, brukar det ordna sig.

VeronicaP
0

Måste få syrran att skicka in språngrullan för Dalsgårds Kanon, jag har inte skickat in min ansökan ännu då min Id-kontrollan hade lite svårt nu innan den 1 juli att komma hit , fast jag har ju inte fått betäckningsrapporten heller ;) blir väl lätt så när man är syskon …

Tittut
0

# 26 Lägg det i samma kuvert, vet jag!

savrarpstuteri
0

Engelbrekts inskickad idag Glad!

MagganS-B
0

Brådis' är också skickad!

Tittut
0

Korsnäs Brådis, Engelbrekt, Tokajer ML och Bus Oskar inkomna och snart inlagda i Blå Basen!

Tittut
0

Allgunnens Yes och Skärmnäs Pigalls resultat inne, samt Sävrarps Zatsikis betäckningar.

JuliaS
0

Har fått sista fölningen inrapporterad nu så snart är Patrons papper på väg. Har påminnt Carina om Kamratens rulla.