Godmorgon 2010-07-14
Godmorgon i landet!
Blå himmel med en aning av moln längre bort, inte så varmt men det gör inget. Kom en rejäl regnskur igår, så jag var glad att de tinte blev något utslaget i måndags.
Sara och innea var ut med några hästar, och idag får Sara göra iordning sina grejer inföör dubbetlravet i Östersund.
För min del butiken!
God Morgon!
Sitter och äter lite frukost innan det är dax att lasta hästarna och åka till veterinären. Kakan ska vaccineras och Hannibal ska undersökas och antagligen röntgas. Får hoppas att det går så bra det kan gå. Får verkligen hoppas vi slipper box/frimärkshage mer, igår höll stackars Hannibal på att krypa ur skinnet så tråkigt han hade. Ändå har han varit snäll att hantera hela tiden, precis som vanligt. Han är klok den lilla rackaren :)
Ha det gott i sommar-Sverige!
Godmorgon!
efter att bokstavligen plågats med över 30 graders värme i "kalla finland", har det äntligen regnat och åskat hela natten. Hade bra timing igår för satte in tjejerna precis en halvtimme före det brakade loss. Fick svampat av Diva och spolat av Alma igår också. Som mest hade vi +33 grader och vindstilla igår. HUHU…. Tjejerna har fått gå i hagen nu när det är såhär hett, ingen vill göra ngt då det är så varmt.
Ha en bra dag! :)
Morron
Regnat kom igår kväll, inte mycket men ändå…lite grått nu. Behagligt ute, väntar på att Maja ska komma så ska vi ut med Njord och Wilda en sväng!
Jobbar sista dagen idag innan lite ledigt…

God förmiddag! Sol och varmt även i dag, är på väg in till stan för att handla sedan blir det att börja skura transporten och packa och inför Östersundtrippen i helgen. Skriva checklista till Sofia som ska sköta de hemavarande djuren står också på agendan.
Ha en bra dag!
Varmt här med, i natt drog ett åskoväder förbi på avstånd och jag är glad att det inte kom hit. Lite strödda moln och blåst har vi här, fast dock 26 grader varmt.
Ha en bra dag!
I dag blev fint väder,,, Igår var de igen höjdare vaknade av åskan o ovädret som var igår natt . Sedan så mullrade hela dagen o de kom några blixtar o var super varmt ute som bara den.
Idag varit skönt..
Jobbar mitt sista pass i morgon sedan semester..
Ha de bra