Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 659 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 2010-07-13

Godmorgon i landet!

Litet svalka nu på morgonen, skönt när huset är som en bastu…

Det var fortfarande över 25 grader när vi gick och lade oss vid nio, så inga hästar blev körda (hann inte då vi ätit klart middag vid den tiden)

Idag butiken och sedan får vi se vad som hinns med.

MagganS-B
0

God Morgon!

Puh, redan 24 grader! Varit uppe med tuppen och vinkat av skåningarna……gick en ronda i trädgården, så här dags ser allt fräscht ut, men om några timmar när solen står högt och termometern går uppemot +35 så slokar allt! Tråkigt!

Hästarna flämtar i värmen, men det är bara att se till att dom har friskt vatten hela tiden…..

Ett jättefint SM var det i gårkväll, tyvärr blev ju Katla diskad, var lite för het på gröten, annars var det det mest meriterade startfältet någonsin, alla under 1.46 i rekord! Tyson vann överlägset. Kul var det också att det var tre avelshingstar i toppen. En fantastisk insats av blott 5-årige Fantom, vad månde bliva?

Ha det bra i värmen, tänk på att det blir kallare i vinter Flört!

hannibal-roll
0

God Morgon!

Här visar termometern redan 27 grader. Dom har lovat regn och åska idag, skulle verkligen behövas ett rejält regnväder.

Ska ut på en morgontur med Kakan, tömkörde henne "bara" igår kväll. Hannibal har just fått sin sista dos metacam. Han är piggare nu än för 10 dagar sen men hur han mår utan smärtlindring vet jag ju inte.

Ha det bra i värmen!

[Tjiwi]
0

Morgon

Fortfarande jättevarmt..och torrt. Vi ska åka och bada idag innan jag ska jobba…det är pest på terminalen i denna värme, bära på paket i hättan och det är så kvavt att man knappt får luft…känns det som i alla fall…

[Croneld]
0

I sjön har vi 26 grader och vi kvällsbadade länge sent igår kväll. Kusarna är inne för de springer som tokiga för bromsen, och står och sover i stallet. Cherie har det värst, henne gillar dem mest. Vaccinering på schemat och bad så klart.
Ha det bra i värmen!

garrilina
0

Lite svalare i dag. Var 21 grader vid 23 tiden i går kväll så vi vände på dygnet, tog en promenad då med Garrilina och dottern körde Saras Gimli. Jag vände efter ett tag, då hade vi sett en liten harpalt när dottern kommer hem hade hon sett Järv. Vi tog bilen sen och kollade spåren och det var järvspår, den upplevelsen får hon nog inte vara med om igen. Nu blir det till stan och lite handling och i kväll blir det travbanan, få se vilka som ska följa med för litye träning. Packning inför helgens tripp till Östersund blir det också.

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Inga hästar "hemma" - Hjördis är ju hos Timon och nordisen ute på landet hos en kompis. Det var meningen att vi skulle rida och göra en massa saker, men man orkar ju ingenting i värmen … ***puh***

I dag ska jag bara slappa - och i morgon jobb igen. Har inte semester än på länge, utan det blir lagom tills regnet kommer. Ni kan gärna anteckna det i almanackan om ni vill: 25 juli - Anna semester. Regn.

Ha det skönt allesammans!

:D