Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 615 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 10-07-11

Ännu en morgon med sol och Medelhavsväder. I går hade vi +32 i skuggan och + 26 i vattnet (Herta). Både människor och djur tycker nog det är lite för hett. Det viktigaste är ju vatten i det här vädret. Lille Dynar tyckte dock inte det var för varmt, utan for omkring på sina spetiga ben runt mamma i hagen hela dan.

Jobba blir det i dag också, städa får jag göra i kväll, för i natt kommer Katla! Med familj naturligtvis…..

Ha en bra söndag!

balotte
0

God morgon!

Har inte sovit speciellt mycket inatt, fruktansvärt varmt vi hade 30 grader inne igår PUH, men man vänjer väl sej. Idag ska jag göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt=))

Ha de!

[Tjiwi]
0

God morgon

Gårdagen i Tingsryd var fruktansvärd varm….idag blir det inte svalare.

Ska strax bege mig mot Kisa för att skriva åt Ronny på kallblodspremiering….solsting??Cool

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Soligt här med, dock inte så våldsamt varmt i luften.

I eftermiddag blir det ensilagebalning, PEter är på väg ut för att vända strax. Ska bli intressant med nya vändaren! Tyvärr håller slåttermaskinen på att lngsamt falla i bitar, ena trumman for igår, så nu tar den bara 1,5 meter… Vi hade tänkt köpa en ny till nästa sommar…

Shettisarna blev körda igår, och idag har vi mer hästplaner. Bara Sara kommer upp så…

garrilina
0

God Morgon! Idag får vi nog varmt, gårdagen var behaglig och det kom ett par skurar på kvällen. Vet inte vad jag ska hitta på i dag, i kväll blir det födelsedagskalas då den äldsta av barnens två kusiner fyller 17 år.

Ha det bra i värmen!

murkla
0

God Morgon.

Strålade sol här med. Varmare i dag än igår.

Snart åka på jobbet har bara 3 pass kvar att jobba. Semester.

Hinner inte med så mycket som jag är på jobbet mellan 10-19.30.

Ha en skön dag!

Tittut
0

God förmiddag!

Varmt som aldrig förr, snart 30 grader.

Har varit och släppt ut Tittut på morgonen. Köpte en betesreducerare åt henne igår, och hon var lagom arg över den. Hon fick stå inne i natt och äta hö, men var lika sur i morse igen.

Nu åker vi till Gotland tre dagar, så hon får gå tillbaka till savannen med sina shetlandskamrater och äta hö när vi är borta.

Får se vad man orkar med att göra i värmen.

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gurkane
0

Godmorgon här ifrån också. Varmt o mkt broms. Varit ut på en körrunda som passagerare med Pawik nu på morgonen. Hemma för frukost. Sen väntar mer häst i olika former. Och staket, och tvätt och och och. Fast jag anar att orken inte räcker till mer än max hälften av önskat.

Ha en bra dag i värmen!

Kajhugo
0

God förmiddag!

Hästarna körda, stallet klart (tack för hjälpen Ulla), selerna tvättade och tvättmaskinen är på. Frukosten avklarad och funderar nu på bad eller jobb på gården…