God Morgon 10-07-10
Uppe med tuppen, för varmt för att man skall kunna sova…..
Varit ute och kollat den lille som kom i gårkväll…..äntligen, fast bara en vecka över tiden när alla uppgifter var på plats. Brun, vita hår i pannan och vita sockar på bakbenen har han……mera uppgifter kommer!
I dag är det storloppis här…..flera säljare kommer, så det är bäst Sola och jag är på alerten……det kommer att bli hett! Vi laddar med flädersaft!
Ha en bra dag!
Morron
Snart bär det iväg mot Tingsryd och shopping på Börjes med vännen My och hennes barn!
Ha en bra lördag!

Ska strax bege mej till vår nye prins hemstad Ockelbo. Lite jobb, lite nöje. Solen värmer redan, det blir hett! Sola försiktigt gott folk.
Godmorgon från
Lotta 

Morgon på er
Idag är det bara transportjobb med hömaskinerna nästan som en vilodag. Fast man är inte poppis på vägarna vet inte alla fula miner jag fått tur att man inte hör dem Det enda jag hör är något bra radioprogram Sommar Sara kommer med sin islänning och stannar en månad då får jag bra hjälp med unghästarna
ha det där ute i värmen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Alla vattenbaljor upptoppade och plantorna vattnade, det är mer solsken och värme uppemot +30 förutspått under helgen. Jag ska ut och köra treårsvalacken Hastig en tur, har tappat räkningen men det är nog ungefär tionde körturen nu. Han sköter sig jättefint, jag är så nöjd med honom. Jag har förväntat mig att han ska testa men inte hittills, ta i trä…
#0 Grattis till hingstfölet!

God Morgon! Uppe med tuppen här också, beror inte på värmen för det är svalt i sovrummet men den morgonpigga hunden, vi måste följa morgonrutinerna tycker hon…Blir en tur till stan på fm. ska köpa en tårta och åka och lämna till dem som så rådigt stängde in våra hingstar på sin tomt kl. 02 härom natten. Antagligen älg som gjort en visit i beteshagen och då flydde våra ut. Annars blir det en bok på altanen i dag tror jag.
Grattis till hingstungen #0
Ha en bra lördag!

Godmorgon i landet!
Soligt även här, och redan ganska varmt. Butiken idag, och så har jag en förhoppning att få komma ut med någon häst i eftermiddag. Peter ska slå ut om vi får någon att bala på måndag. Torrhö verkar vara knepigt att få till just nu, de lovar regn varje dag, minst en skur.
God morgon!
Hästarna ute, men dom får gå in om några timmar det ska bli över 30 grader idag, det är svalt och skönt i stallet och hästarna har 12 m2 boxar inga otyg,så jag tror de har det bäst inne. Iba far illa i värmen, hennes ögon är lite svullna.
Har lovat att gå in och jobba några timmar idag även om jag har semester. Vad gör man inte för sin arbetsgivare=))
Ha det gott alla i värmen!
God förmiddag och grattis Maggan till fölet!
Har just gått upp, håller på att skaffa mig skeva vanor.
En ledig helg mitt i sommaren. Vet inte när det hände sist, men det ska bli skönt. Det planerade veteranbilsrallyt fick vi avboka, bilen gick inte som den skulle, och behöver en liten genomarbetning för att bli som den ska vara.
Fridens!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag.
Här är det segt idag efter en lång tävlingsdag på Jägersro och hemma sent på natta.
Sjuka barna 2 st med halsfluss hm kul i denna värmen .
Ingen som har boende på Gotland över från den 28 juli - 1 augusti , vi ska ju över dit och tävla. (ev från den 29 juli)
Blev lite ändringar i planerna och måste hitta ett boende snabbt och själv är jag inte hemma hela vecka 28 och kommer inte att ha dator så jag får leta snabbt :D Vi får mer hjälp om att leta men tänkte att jag slänger ut en förfrågan här med :D
Idag är det byte av hage för stona och fixa hingstarna , så det är lätt´för de som ska passa hus och hästar åt oss den veckan vi ska till stugan , ska bli kanon skönt en återhämtningsvecka kan man säga att det ska bli , vila upp sig ordentligt för det behövs verkligen.

God morgon Här är det sol och varmt ute. Har vart ute och ridit en sväng och snart ska jag iväg och jobba i värmen.
Ha en bra dag
Jag avlider - så varmt är det!!!! Längtar nästan tillbaka till jobbet, där jag i dag hade en härligt kall buss med rejäl ac på … *suck*
Här i lägenheten är det dryga +30° nu på kvällskvisten, och någon ridtur blev det inte heller, utan jag bara slappar och försöker överleva. Snart sovdags, hur som helst - börjar tidigt i morgon också …
Hoppas att alla ni andra har det skönt, var ni än befinner er!
Hejhå från Anna
*med två veckor kvar till semestern …*