Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1313 ggr
Nelliie
2010-07-08 21:30
0

Hantering/utbildning.

Hej, jag undrar hur långt har ni kommit med era ettåringar, eller vad 'gör' ni med dom..  Har ni börjat träns vänja dom, tömköra, longerar ni dom ? Hur hanterar ni dom liksom ?

Miica
2010-07-08 22:47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina gör jag inte alls så mycket med just nu!
Kommer bli mer med dem efter premeringen!

Den ena är och har varit mer tillbakadragen, så henne komemr vi bra ut och gå med, dels för att hon skall lära sig vaara ifrån de andra mer. träna mycket kommandon. kanske lite lättare trickträning!

Nya damen, är myyyycket mer självständig, så om några dagar skall jag försöka mig på att börja longera henne i väldigt korta stunder. för att hon skall göra av med energi och få tänka lite!

Så i dagsläget, gör jag inget mer med dem än att gosa, klia, och borsta =) Och pussas lite =)

ryttarn
2010-07-08 23:05
0

Min ettåring går på hingstbete med några andra ligister :D

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Miica
2010-07-08 23:11
0

#2 min ena är ligist :P Men ingen hingst dock ;)

Nelliie
2010-07-08 23:36
0

aha okej, kul att höra vad ni gör med era osv :) Själv är jag mest ute å går med min o tränar lite kommandon. Hon är även med lös eller som hand häst när jag rider mina andra ponnyer  i skogen, något hon verkligen älskar :)

murkla
2010-07-09 00:38
0

Min 1 åring tränas med träns, Haft sele på sig en gång.

Russtoka
2010-07-09 01:17
0

Vill Mer går med hingstkompisar och busar. Han tränas med träns och uppvisning inför utställning, men sparsamt - det är viktigt att inte trötta ut en så ung häst mentalt. Och så får han fritt vara med oss på gården och se vad vi gör. Nyfikenheten gör att han blir van vid maskinljud, bilar och diverse konstigheter vi människor hittar på.

[Tjiwi]
2010-07-09 11:03
0

Min ettåring går på bete och har det bra med en ett åring till och morfar Grus…..

I höst blir det träns vänjning mm.

Snurrii
2010-07-10 04:35
0

Min ettåring går på hingstbete hos Stuteri Teja! :)

Ska börja lägga sele senare i höst. Han är tränsvan då jag skulle ställt ut honom i februari. Jag kommer ta det lugnt och försiktigt med honom, ingen brådska alls.