Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 992 ggr
karisma
0

God morgon 2010 - 07 - 07

Morgon på er

Rena svalkan idag bara 16 grader ännu De magiska gröna fälten kallar även idag Snart har vi kommit ända hem till mig det blir bra Ska gör lite hemma först innan jag äker till traktorn Dax att börja med kaffe

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Här kallar sjön, för när barnen vaknat går vi och badar. Sen ska min mamma komma på besök ett par dagar innan hon åker till Holland igen.

Ha en bra sommardag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen grå, och värmen är inte kvar, högst 15 grader ute Rynkar på näsan

Idag blir det butiken och sedan farmorkväll. Inte orkade jag fara ut och rida igår heller, idag hinns det garanterat inte med. Vi var på promenad med hundarna efter maten, och höll på att bli bortburna av myggen.

Tittut
0

God förmiddag!

Ganska svalt ännu men full sol, så det blir nog varmt idag också. Gårdagens lilla regnskvätt har i alla fall rensat luften lite.

Ägarbyten en stund idag. Får se om jag ska åka och bada med barnen en sväng sedan.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Tjiwi]
0

Förmiddag

SOLSKEN, härligt…….ska ta in Wilda och köra en sväng idag, Njord får någon dags vila till efter helgens tävlingar….

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag alla!

Efter dagar av lastningsförsök fick vi till sist in nordisen i transporten, och hon är nu i Jumkil på semester. Jag kan verkligen rekommendera Domosedan mungel! Man sprutar in det under tungan, väntar i 30 minuter och har sedan en lugn, sederad häst som ändå går att hantera - tex klippa, sko eller lasta.

Jätteskönt!!! Glad

I övrigt saknar jag svarta faran, som ju är hos Timon på kärlekssemester. Livet ÄR verkligen tråkigare utan Hjördan! *suck*

Å andra sidan - nästa år har jag kanske TVÅ russ på rymmnen i Hågadalen i stället!

Till sist: om någon undrar hur det går för Gerda så bor hon numera i Godegård utanför Motala, där hon självklart uppför sig helt exemplariskt som ridponny till familjens egna barn samt storkusinen.

Härligt att ha hittat ett bra hem till henne där hon också får chansen att visa vad ett riktigt bra russ går för! Skrattande

Ha det gott alla i sommarsolen - vare sig ni har semester eller jobbar!

På bilden: Hjördis i vintras!

Tittut
0

# 5 Att läsa om Hj låter som hur man beskriver Tittutan. Det händer alltid nåt när hon är med.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Anna-Uppsala
0

#6 => Ja, det gör ju det! Andra hästar verkar så …. så TAMA … i jämförelse! Flört

garrilina
0

Har tillbringat en stor del av dagen med att stänga fårhage, gick i Bh och jeans och ser nu ut som en nykokt kräfta…smörja in mig med solskydd glömde jag…I kväll ska fåren få ut och åka transport och där blir de kvar tills det är dax att ta in dem för vintern, kvar här hemma blir lilla flasklammet.

Nu ska jag bege mig ut i solen igen ha en bra kväll.