Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 990 ggr
murkla
0

God morgon 2010-07-05

Solen tittar fram på den gråblåa himlen.

Sitter på jobbet, och väntar på att jag snart ska väcka upp några boende som ska åka till Kungälv i dag på semester. Och snart blir man ju åka hem o sova!

Ska ta mig lite kaffe o lite frukost.  Sen blir de hästarna för utsläpp. Och hem o sova.

De verkar som de löser sig att få hästarna utlånade i 1 år. Som jag ska studera. Mitrus 1 åringen kommer nog till Karlstad, Murkla troligen ner till Dalsland.

Tänkte köpa sånt dära fodervärsdkontrakt, Står de på dom vad som kan ingå eller måste man skriva dit själv?

Övrigt så får ni ha en skön morgon o en bra dag!

Så syns vi imorgon!Skrattande

[Croneld]
0

God morgon!
Igår kväll sprang fölen omkring och jagade varnadra. Blev lte förvånad då den ena bara är tre dagar gammal, men han är en tuffing. Men hans mamma har koll på honom, så det fick bara bli en liten stund.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

SImon är ledig denna vecka, så jag slipper stiga upp före sex och får sova så länge jag vill, d.v.s till sex-halv sju Skrattande

Himlen ser mulen ut, men det är ganska varmt ute ändå, vi hoppas på höväder i slutet på veckan när Eter kommer hem igen.

Idag blir det butiken och sedan handla och seda lär jag inte hinna mer.

MagganS-B
0

God Morgon!

Håller på att ladda för att köra in höet i eftermiddag…..Kaffe, tidning m.m. ;)

# 0 Fodervärdsavtal finns att ladda ner på nätet, jag sökte på Google "fodervärdsavtal häst" och fick fram flera bra!

Ha en skön, varm dag alla! Glöm inte salt/sockerbalansen!

Tittut
0

Morrn, eller god förmiddag är det väl snarare.

Molnigt och svalt här, riktigt skönt.

Ska bli av med lite högar idag hade jag tänkt. Vad har ni andra på tapeten? Lycka till ni som ska köra hö.

Ha en fin måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

Förmiddag! Varmt även i dag och sol än så länge, kom ett rejält åskväder i går em. Idag ska vi köra i väg de två sista 2-årshingstarna till stora betet, så får Kurant 462 ytterligare två att hålla reda på. I kväll blir det trav, insprängt ponnylopp att titta på och så Järvsöfaksavkomman Hallsta Lotus. Höskörd har vi bara tänkt än så länge, vill hellst ha det torrt få se vad väderprognosen säger framöver.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Go förmidda…

Tillbaks hemma efter fyra intensiva VARMA dagar i Götene på körtävling! Allt har funkat bra, hästen varit underbar och en placering, den kom igår i precisionen.

Har en hel del att packa ur lastbilen idag….öhh….och sedan ska jag jobba.

Ha en skön varm dag!

Anna-Uppsala
0

Grattis, Tjiwi!

Hoppas ni har det bra i värmen allesammans. Här är det säkert uppåt 30grader och jag sitter i personalrummet och är reserv, medan jag väntar på att få gå hem.

I em ska vi lasta min nordsvensk som inte vill åka transport. Har fått lugnande av vet, så nu jäk … *ser bestämd ut*

HJ är kvar hos Timon och enligt Malin är de kära och lyckliga. Hoppas de har tillverkat ett brunt hingstföl till matte också!

Nej, dags för mer kaffe! :)

murkla
0

#3 Tack så mycket!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go kväll här är det som övriga landet varmt Varken djur ellet jag gör mer än vi behöver Fast det blir ju ganska många timmar i varm traktor nu gäller det att få in x-ets skörd sedan kommer turen till mig Så livet lunkar vidare fattar inte att Timon orkar svansa för HJ i denna värme Pelle Russ har klarat av sina ston för stunden och nu använder han sin charm för att de ska vifta bort flygfän åt honom, den ända son kan få fart på honom nu är Plura med sina upptåg

ha det där ute tills vi hörs nästa gång (är inte flitig på datan )

foto min fina traktor

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Har avverkat en dag på Gröna Lund, med buss, t-bana, djurgårdsfärja, sockervadd och allt som hör till. Det blev 12 timmar totalt med resorna. Har kliat fölen ett tag i den sköna kvällsluften och strax blir det sängen.