Godmorgon 2010-07-03
Godmorgon i landet 
Solen lyser och himlen är blå och vad de lovat ska det bli över 30 grader både idag och imorgon. Så det blir till att dra sig upp tidigt för att rida, för det blir snabbt för varmt. Så nu ska jag bara dricka mitt te, sen bär det av upp till stallet.
Ha en underbra dag!
God morgon!
Ja, det kommer att bli hett idag fast vi har lite moln på himlen. Ska åka till Börjes idag och kolla på hästauktionen. Men det blir nog inget köp idag.
Ha en skön dag alla!
God morgon!
Igår kväll kom vi två i bykampen, det var trevligt med 5-kamps grenar i fotbollsform i hela 11 stationer. Det var 14 lag som deltog i Söderbykarls socken med grillning och pubkväll. Mycket trevligt både för vuxna och barn.
Ha en bra sommardag!

Idag blir det hett som bara den och jag och barnen åker till stranden. Liiz tar värmen ganska hårt, så jag åker nog ner och svalkar av henne med slangen ett par svängar minst idag och skonar henne helt från motion.
De säger att det är ormår i år och att väldigt många blivit huggormsbitna, så jag är ganska rädd när vi åker och badar. Jag har värsta ormfobin och kan knappt se dem på tv ens.
Ha en bra dag alla russin-diggare
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
God Förmiddag!
Hett är det här……tur att poolen är uppsatt och laddad! Deli står stor och tung bakom ladan i skuggan, fölningen är nära nu, juvret stort och hela rumpan är som gelé…..fick reda på att sista semineringsdatum var 31/7-09, som vi har väntat!
Får se om jag tar en loppisrunda, kan vara läge för fynd i dag, tror inte nån orkar åka på loppis i dag mer än jag!
Ha en bra lördag!

Godmorgon i landet!
Hade öppet till 23.00 igår kväll, och var hlet slut när jag kom hem. Vaknade fem över nio imorse, inte så bra!
Klädde på mig, packade ihop min ryggsäck och gick ut och flyttade hästarna till gräshagen och susade sedan till stan. Stannade och handlade litet frukost och nu har jag vl hunnit vakna till ordentligt.
Efter jobbet blir det några timmars vila innan jag ska vara grindvakt hos svägerskan som har pubkväll med uppträdande ikväll, och tar entré idag.

Hett även här. Har fixat utegården till hönsen i dag, hoppas de tackar med ägg. Efter det åkte jag och dottern och shoppade lite och gick ner på kajen för att se svenska skidlandslaget tävla på snö, såg även Järvsöfaks tävla mot en skejtande Kalla. Kul ideé att ta vara på en del av all snö som vi fick och använda den nu mitt i sommarvärmen. Massor av folk såg ut att trivas i värmen. När vi var borta passade Miranda och Garrilina på att ta sig en tur utanför den gräsyta de skulle städa i dag, allt för att inte sambon skulle somna till tror jag….inget dom gör när vi är hemma