Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1051 ggr
Tittut
0

God morgon 2010-06-25

Midsommafton!

En av de finaste dagarna på året tycker jag, men samtidigt en tråkig vändpunkt. Nu går det åt fel håll…..

Familjefest hos storebror idag.

Vad ska ni andra hitta på för något?

Ha en riktigt trevligt dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

balotte
0

Glad midsommar alla!

Fira med släkt och goda grannar.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

Härlig sol!!

Jag ska tillbringa dagen på höskullen…….en variant av firande! Men vi blir ju klara till kvällen så då går vi bort till grannarna och äter lite..

Ha en bra midsommar!!

Bild: En GLAD liten kusk, lilla Linn sex år med Centri 23….

nabben
0

God morgon.

Solen håller just på att tränga sig igenom molnen. Hoppas det håller i sig, för jag ska åka traktor o vagn med barnbarnet.

Glad midsommar alla.

florence-S
0

Glad midsommar.

Ingen sol här men uppehåll.

Hit kommer barn, barnbarn och goda travvänner från Eskilstuna.

Skrindan går kl 2 ner till sjön för att plocka blommor till stången, sen kläs den och reses. Därefter börjar dansen. Efter det blir det grillning och alla sorters sill med färskpotatis. Dagen avslutas med jordgubbar och glass.

Ha en trevlig midsommar alla russvännerSkrattande

Tittut
0

# 4 Bra att du skrev sill Florence! Jag har ju glömt att göra iordning sillen!

StuteriSolo
0

God morgon i landet!

Här strålar solen, det är redan över 20 grader, toppenväder!!

Tyvärr är jag helt yr redan, min nacke är inte vad den har varit efter den där pallen med fodersäckar, så jag lär vara billig id rift i helgen…

Ser fram emot kotkanckarbesöket på tisdag…

Nu ska vi ut och göra klart för djuren, och sedan bege oss iväg på äventyr till VIndeln till imorgon.

Gurkane
0

Efter en tuff vecka ska jag o A bara sova och pyssla med hästar. Vi är absolut inget för traditionella firanden. Den tiden lägger vi på våra fyrbenta vänner.

Bruksträning i olika former står på schemat och fix med små hästar.

Ha en trevlig helg allihop!

Så här såg en liten Pawik ut i gårkväll efter ett körpass.

garrilina
0

Hoppas alla haft en trevlig midsommarafton! Min har jag tillbringat en del av i drive in parkeringen på Hagmyren iklädd dräkt och ett glatt leende såg jag till att de fick betala och sambon såg till att de parkerade rätt, vi var 6 st. allt som allt och det var nog några för lite så det blev stressigt men vi fixade det. Blev lite pepparlax m.m. från Stocka till middag, plockat lite lupiner och varit till mina föräldrar och fikat alltså ett mycket lugnt firande.

Tittut
0

# 8 Kalles Pepparlax är en kulinarisk höjdare!

Gnistra
0

I dag ska vi ut o åka veteranbil, cheva 57a och senare mot kvällen motionera hästarna.

I går åkte vi sedvanlig traktor o vagn o undomarna lindade kransar medan vi andra plockade blommor o smultron och åt medhavd kaffe-korg i änget. En trevlig dag, med jobb på kvällen och senare avslutades vid goda vänner o god mat ( för min del vid 22.10, efter jobbet).

Ha det skönt i dag!

garrilina
0

#9 Japp, det är den, har blivit ett par mackor med den på i dag också.