God morgon! 2010-06-23
Idag är det en härlig sommardag, grannarna håller på med höskörden för fullt. Själv ska jag bona parkettgolvet innan barnen vaknar.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
SOlsken och blå himmel idag med, blev ingen ridning igår kväll då vi handlade och hämtade paket så middagen var äten kvart över nio, nog så sent att ge sig ut att rida om man vaknade 04.20…
IDag butiken och ikväll farmorkväll. Få se om jag hinner ksruva ihop luckorna klart till västhuset nu på morgonen.
Godmorgon!
Fast det känns som god förmiddag. Vaknade jättetidigt idag så jag har varit nu en stund och sovit lite till.
Liite dåligt samvete har jag också! Har inte orkat med russkillar på ett par dagar. 

Dom har bra fått lite kli o klapp, mat o vatten. Iof ser det inte ut att gå någon nöd på dem men iallafall. 
Här väntar idag häst, i någon form. Igårkväll flyttades nordsvenskarna till bättre bete. Här hemma hos mig ska det stängas och förhoppningsvis kommer först någon stor och betar av lite. Sen blir det plats för några små killar. Det ska bli kul att ha häst på hemmaplan! Borde ut och tjära stolp men först frukost och en färd till stan.
Ha en toppendag i sol o värme idag.
God Förmiddag!
Solen skiner och kaprifoldoften ligger tung över vår trädgård! Planerna för i dag är: Stallgöra, optikern, handla midsommarmaten……antar att man får knäa sig fram på ICA Maxi! Skönt att det är lovat fint väder till midsommar i alla fall…..
Brådis hälsar……spanar på tjejer!
Ha en bra dag!

Morgon på er
Strålande sol fast det blåser lite Har inte varit inne så mycket på internet hinner inte
Vill tacka Ia & Njord för helgen den en var trevligt sällskap den andre fick vara provdocka när jag skulle lära mig allt om selar
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon!
Idag är det också solsken.. Skönt..
Igår var vi hos veterinären igen… fick tyvärr inget positivt besked.. hon ville dömma ut hästen direkt.. men jag ville ta fler prover.. så han ska kollas mot borelia igen och även herpes.. Blodprovet hade blivit ännu sämre igen.. nästan inga vita blodkroppar.. och protein som försvinner någonstanns på vägen.. stackars lilla Lizter.. får hoppas att proverna visar något, annars finns nog inget att göra för min fina kille..
Morrn!
Frukosten avklarad, barnen soven än. Det var en intensiv dag igår.
Ska försöka jobba lite effektivt idag. Det behövs efter alldeles för många dagar med lite jobbande.
Solen skiner för fullt, så det blir säkert pressande av hö här på grannåkrarna också. Mycket klöver var det såg jag, inget russhö där inte.
Ha en fin onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej o hå!
HAPPY BIRTHDAY TO MEEE. ^^ 20 år fyller jag idag. Jag har to.m ledigt från jobbet, och det är jag tacksam för, för idag är det midsommarfest där med alla åldringar, så det betyder stress och mera stress. Idag ska jag ta en terrängtur med Alma och gå ut och gå med Diva.
Midsommarstädningen tog jag igår, och idag ska jag njuta av det härliga sommarvädret. :)
/ Sabina
Solig morgon…
..det tackar vi för! Ove slog vallen i går så nu håller i tummarna så det inte kommer något regn, midsommarafton får nog tillbringas på skullen! Allt för våra underbara djur.
Var ute på promenad i hästhagarna i går kväll efter fotbollen och i grabbarnas hage kom det en älg och ställde sig 20 m ifrån oss…hästarna kikade och Hallon och Ull som är nyfikna gick mot den, men då lufsade den sakta iväg. Häftiga djur, känsla att vara så nära!
Ha en skön dag!
Tack själv Malin!!
God förmiddag!
Här ser det ut att bli sommarväder idag igen. Skönt!
Red Hannibal igår för första gången efter att vi varit till kliniken och fixat hästarnas tänder. Allt verkade fungera som vanligt, till och med lite bättre :) Ska ta ut Kakan på en liten körtur nu, fick svar på hennes maskodling nu i morses och det fanns ingen förekomst av stora blodmasken. I eftermiddag bär det av till körskolan och teorikurs lektion 3.
Ha en bra dag där ute!

God eftermiddag! Uppe med tuppen i morse, fast jag har semester. Hovslagarinnan var här vid 8 och såg till att Dundar 629 fick nya skor. Har även skjutsat iväg Kurant 462 och Mellanbyns Aragorn på stora betet, de fick börja så blir det nog skjuts av 2 års hingstarna i morgon. Kurant har aldrig varit där men eftersom han ej har några ston så fick han följa med, han misstyckte inte, gräs så långt ögat kan se. Har även servat mina föräldrar med hjälp att handla och skjuts hem. Klämde ner lite blomplant i krukor också i en mellanlandning här hemma. Så jag känner mig riktig duktig i dag!
Ha en bra em och kväll.