God Morgon! 20100621
Midsommarveckan inleds med en morgon då det varit frost ,i Hälsingland, alldeles vitt på marken! När ska vi få riktig sommar?Vill snart få börja med höskörden, semester nästa vecka med förhoppning om ett fint höväder då…..
Mot Gävle och en dag fylld av möten.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Gårdagens regnmoln är bortblåsta, och himlen är blå igen. Tyvärr är det inte speciellt torrt ute, det står vatten överallt på gråden och i hagarna här hemma.
Idag blir det butken, försöka boka om kotknackartiden till denna vecka, och jaga rätt på liet hö till hemmahästarna. För första gången har vi lyckats få slut hö, mest beroende på att vi aldrig körde in något förra året då ingen hade möjlighet.

Morrn morrn
Här är det mulet än så länge, men jag har hopp om att solen ska titta fram under dagen. Nu blir det snart stallet en sväng, tänkte passa på att rida Giro innan jag börjar jobba kl 9 idag. Sen blir det mest jobb hela dagen…
Ha en bra dag 
Grå Morron
Regnat i natt och tydligen har det varit srtömavbrott oxå…..
Vaknade med en j..a huvudvärk….den vill inte ge sig av, kom efter utställningen i lördags.
Njord ska få ledigt idag efter en helg på resande fot. Resan genom Stockholm gick bra åt båda håll, men jag fick i alla fall vara med på något som hade med bröllopet att göra då jag som första ekipage blev stoppad av motorcykelpolis och vi fick stå och vänta ett tag. Polis på polis åkte förbi sedan kom en rad av flådiga svarta bilar med mörka rutor och fler poliser…det var nog någon som skulle eskorteras av finare slag….
Ha en bra dag.
God Förmiddag!!!!!
Ett strålande sommarväder har vi här på Gotland, fast nätterna är kalla, ner mot 4-5 plusgrader. I dag skall jag klippa lite buskar bl.a. Sen har vi 30 kubikmeter ved som skall staplas. I morgon är det jobb i Roma igen, så jag måste fixa stallet också……
Ha en bra måndag!
PS. Dain Ess en månad!
# 3 Sickna enar, tyckte de inte att ni var fina nog?
Här är det grått och kallt. Har lite måsten att klara av. Elin fyller år i morgon, så jag ska försöka hinna med att baka lite bullar och åka och köpa present bla. Undrar om jag inte sa kapa en bit på mitt eget barr också, inför veckan som snart kommer.
Först får det bli lite frukost.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Första lediga dagen för denna sommar, härligt. Frost i Hälsingland läser jag, men inte hos oss i alla fall vid kusten. Strålande sol lätt vind och det var +10 i morse när jag klev upp. Ska hänga på transporten och lasta Miranda och Russe som ska in och ridas på banan.
I "stora" hingshagen har fortfarande Legolas storhelsvansinne och Kurant har gett upp och låpter han hållas. Legolas ögonsten Dixy Bess går i hagen bredvid just nu och ingen annan får titta på henne.
Ha en bra dag!
#5 Nääää….vi fick allt vänta vi vanligt dödliga….

God dag! Det är sommarsolståndet idag, årets längsta dag minsann. Jag är seg efter en tuff helg med treårstest hela lördagen och welshutställning i Sörmland igår, är trött i knopp och kropp men behöver pigga på mig och komma igång. Strålande solsken ute, ser ut att bli en väldigt vacker sommardag.
# Han myser han! Vilken fin bild Pernill@!
Eftermiddag /kväll.
Solen varit varm när de har lysst…… Möte på jobbet omrganisation till hösten. Får se hur de bli om de. Faket var med oss på våran sida o våran chef ble en aningen sur ….. Vi tycket at de de bli tråkt med ca 10 pers både boende o persnal i en 3:a…. Se hur de blir de ett servic boeden men en då.
Annars allt bra
Kul med lite bilder i god morgontråden! Då säger jag god kväll till er alla. Idag har jag målat hela dagen, fönster, element och lister. Vardagsrummet har fått den vågade färgen kakaobrunt, det ska bli spännande att inreda med mattor, gardiner etc.
Ha det bra!