God Morgon 2010-06.20
God Morgon alla!
Så var då "bröllopsdagen" över….. fick röda rosor och en flaska rosa! På kvällen medan vi grillade och åt god mat, passade Lova på att föla, ett fint stoföl som vi presenterar på annan plats under dagen……
Nu när jag var ute var det soigt och fint, men lite kyligt, järnnätterna är nog p G!
Ha en fin söndag, själv skall jag jobba i prylboden!

#0 Grattis
Morgon på er
Lite trött idag efter besök på akuten och sedan fick jag bara vara publik på utstlllningen igår Men jag fick med mig Ia och Njord hem Det blev en trevlig kväll med grillning och en långpromenad runt alla hagarna och vi diskuterade RUSS vad kan man mer bergära. Nu ska Ia och jag äta frukost sedan ska djuren få sitt samt att Ia ska lära mig att prova in min nya fina sele
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Sitter hos Malin och ska snart dricka kaffe. Soligt idag med, hoppas på att det inte är mycket trafik när jag ska genom staden om en stund.
Ha en skön söndag!!
Morrn, eller god förmiddag passar nog bättre. Lite trött idag efter en intensiv gårdag, med glädje och sorg.
Lagom till att vi skulle sätta oss att äta efter utställningen, lägger sig vår högst personliga lilla stallget att dö, 14 år gammal. Hon hade dessförinnan följt med sin lilla hästflock ner till utställningen, och var väldigt nöjd när de kom tillbaka, och hon kunde gå med dem i hagen som vanligt.
Tjejerna fixade en fin begravning åt henne, så nu ligger hon på en väldigt vacker plats uppe i enhagen.
Det kommer att bli vädigt tomt utan Gretchen.
Annars blir det förhoppningsvis lugnt idag. Ska köra tillbaka lite grejor från igår, men det grövsta gjorde våra tappra Medarbetare igår, härligt!
Ha en fin söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Regn i luften här. Klarade hela dagen igår från regn men de kom på kvällen i stället.
De blev mycke tittining på bröllop på tven igår!
lugn dag!
Ha de bra!

God Morgon! Här började dagen i raketfart då Legolas, Aragorn och Evald lyckats få upp porten till utedriften och var ute på gården och kollade om alla var i sina hagar. Efter de blivit tillbakasläppta var Legolas väldigt kaxig tyckte gamlingen Kurant så han fick sig en uppsträckare, ungdomarna ska veta hur man uppför sig och hålla sig där de blivit placerade för det gör han.
Här snorar vi på alla håll t.o.m Kirre katt som dök upp efter en veckas bortvaro nu på morgonen.
#0 grattis till fölungen, #1 låter inte något kul, krya på dig, #3 Tråkigt med Gretchen, förstår att hon kommer vara saknad.
Ha en bra dag!

God middag i landet!
30 mm regn under natten… Westernträning för Sara och Månflisa 10.15, så vi fick ingen sovmorgon idag. Hämtade först PEter när han kom med lastbilen och sedan frukost, hämta Månflisa, åka på tröning och sedan hem. Nu lunch och det regnar faktiskt inte just nu iaf…
Go fm
Här har det varit en tålamodsprövande morgon, phu… Efter att en grimma gått sönder, gett dubbel dos lugnande och 2 timmars kämpande så fick vi in Rossie i transporten för vidare färd mot bete och stokompisar. Tror det kommer vara nyttigt och behövande för henne. Fick en rapport alldeles nyss att hon redan går i hagen och har blivit tuktad.
Ha en bra dag
#3 Beklagar igen
lilla coola Greta