Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 710 ggr
Gurkane
0

Godmorgon 2010-06-18

Har suttit uppe och sorterat i pappershögen. Fått en skaplig hög "att ringa om". En annan hög "sätt i i pärm"och så en "betala räkning" hög.

Varje månad samma sak, papper papper papper… Väldigt mkt "måste ta i". Tänk vad bra våra fyrbenta vänner har; gå runt å käka gräs hela dagarna, "bara" lära sig lite nytt en stund varje dagFlört. Inte behöver de hålla ordning på så mkt som vi tvåbenta. Kanske skulle man bli häst istället?Flört

Idag väntar mer russ och nsv jobb. Russen har tömkörning på listan och nsv har ridning och körning beroende på vem  som gör vad.

Igår fick jag se lite kämparglöd från KP när han gick efter vagnen när Pawik kördes. Blivande travhäst kanske? Enormt steg i trav och föll inte in i galopp trots Pawan galopperade (ja galopp med vagn är en del utav hans träning). Lite kul att se för jag har aldrig tidigare sett en sådan kämpar glöd att "komma först". Nu fick KP inte dra om utan jag kunde hålla honom på rätt ställe.

Bytte även plats på dem under trafikträningen och det visade sig då att mer trafikträning behövs. Ja ja, unghästar ska man ju jobba med jämt och mycket av det som de ska lära sig måste man ju upprepa så det sitter klockrent i alla situationer.

Annars då? Fortfarande lite känning av förskylning. Vädret varit sol men ingen direkt värme, förutom under gårdagens ridturer.

Förresten träffade vi på Skogens Konung, älgen, igår under den första ridturenGlad. Så underbart nära den vilda naturen man kommer när man drar till skogs. Synd bara att man inte tar med kameran också!

Ha en bra dag allihop, med och utan russingar!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen helt mulen nu, när jag var vaken vid halv fyra var det soligt.

Sara hade en kompis hemma igår, och då blev det litet gjort med hästarna. Röros skulle tas på släp, men det funkade dåligt, så då red Sara henne istället. Det gick helt utan komplikationer, så nu kan vi ju iaf börja motionera henne och få litet kondis på henne och visa att välrden inte är så farlig, hon har litet prolbme med spotunnor och brevlådor, och det är inte så bra att hoppa av vägen med vagn.

Annars butiken idag, och se vad som hinns ikvll, en ridtur hade jag tänkt.

MagganS-B
0

Morning…..

Redigerade "huvudet" lite så det blev rätt datum!

I dag ser det mulet ut, efter en strålande dag i går. Hästarna är utsläppta, inga föl, och kaffet väntar.

En hel blank dag ligger framför mig…….

Ha det!

Tittut
0

Morrn!

# 0 Trevligt att få lite rapporter från er här och var. Jad skulle kanske hitta en sekund, timme eller två att uppdatera hemsidan också. Ständigt dåligt samvete.

Skulle tro att KP har den skalle som är bra till travet, det har liksom anat mig. Vi får se vad som händer, men jag är tacksam för allt ni gör!

Här är det jobb på alla håll och tvärar hela dagen, och det sista måste fixas innan morgondagens utställning. Hoppas vädret håller i sig.

Ha en bra fredag, alla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

murkla
0

Förmiddag!

SItter på jobbet o de är lungt de regnar ute så de super trist.

Ska rida för sista gången i  dag på ridklubben.. Har ju bara ridit 3 gåner denna vecka så.

Verkar som ingen är intresserad av att låna mina ponnyer. Hoppade att de är någon som vill. Vill verkligen läsa till hösten. Se i aug hur de blir då.

Annars de är bra!

Ha de bra!

garrilina
0

Min första lediga dag så jag har bara slappat t.o.m. tittat på film.  Här har solen letat sig fram nu på em. har regnat i natt och i dag.
Sambon kom hem i går kväll så nu rullar allt på som han inte varit borta i 3 månader, han hade en fundering om gräsklipparen var trasig Förvånad syns tydligen att jag betat av med russen i stället och sedan putsat efter liteSkrattande

Vi har letat efter vår 4 åriga kastrerade katt i dag, är alltid med oss i stallet  han har varit borta i 1 vecka så man undrar vad som hänt.

Ha en bra kväll!