God morgon 2010-06-15
Morgon på er
Strålande sol men det var kallt när jag gick upp +1 så undrar om det varit frost i natt Snart ska jag ta tanterna med mig och åka till hovis för en finputs inför helgen Till kvällen tömkörning för Carina Mattsson
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är himlen grå idag med, men jag hoppas på uppehåll så vi kan sätta ihop växthuset innan jag far till jobbet. Det äringet enmansjobb…
Annars butikne och så kankse ut med några hästar ikväll, vi får se.
Godmorgon Russvänner!
Ännu en sovitdålignatt har passerat. Halsont. Urk! Jag har massor att stå i, fixa och göra. Men måste nog försöka sova liten stund till. Sommarlov så ungar sover lääänge. Ska nog börja med liten hundpromenad så jag slipper ev pölar o högar. Sen sova lite mer. Efter det beta av listan. Och pussa på hästarna. Alla "våra" gosvänner.
Solen försöker ta sig igenom molnen här. SKÖNT!
Idag blir det iaf ingen bilbesiktning! Femte besiktningen igår OCH nu äntligen godkände de handbromsen OCH vänstebak fotbroms!
Ha en bra dag!
God morgon!
Idag har jag också en massa måsten att ta tag i. Både handling, samtal etc…känns trögt, men lite kaffe i magens så kommer jag nog igång.
Ha en bra dag!
Morron
Idag är det sooool………..än så länge i alla fall.
Ska åka till My med Njord och träna i em innan jobb!
Ha en bra dag!!
Morrn, eller god förmiddag kanske det heter…
Nyss vaknat, efter att ha sovit djupt efter gårdagens resa till Leksand tur och retur. Kollade in Pernilla J:s nya residens, klart godkänt!
Ska snart åka och jobba en liten stund innan allt hemmajobb tar vid efter det.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morrn morrn
Jaha idag vaknade man med ett ryck , Pontus kommer in 6.45 och säger att Dee-Dee har nog fölat för det går ett föl på grusvägen , jag flög upp och ut , ja mycket riktigt gick där ett svart skäck föl utanför , Pontus fick tag på fölet och bar in de och jag fick öpnnat så Dee-Dee kom ut ur hagen in i stallet och såg att fölet fick i sig lite mat . Nu är de ute igen i egen hage och en liten hingst blev det i alla fall :D
Dee visade inga tecken på att det var dags , hon hade juver men de har hon haft läääänge , men hade inte släppt bäcken bandet eller något sådant.
Så idag ska jag titta på fölet och bara njuta ;)
Fast jag får även sätta ihop en hage som det har stått en container i då grannen behövde köra genom hagen för att kunna få lagt ner ny septitank mm
Jag börja även undra om Wendii Wii är ett russ föl eller om det kan vara så att hon är en flodhäst unge , hon badar i vattenpölen ihagen så de står härliga till och gillar även att ligga i vattne :D

God kväll! Suttit på föreläsning hela dagen, vi lärare ska ut på prao i arbetslivet…..i höst och nu fick vi information.
På hemmafronten har det raspats lite tänder och mäts mankhöjder, lilla Evald hade vuxit hela 2 cm och är nu uppe i 120. Tyvärr hamnade vår 4-åriga shettissto på 108, hon var 104 i fjol och ser inte högre ut nu men mätstocken visade något annat.
Har fått rapport om att min sedan 3 månader bortavarande sambo har börjat sin hemfärd och förväntas komma hem på fredag.