Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettfölgalleri
Läst 3545 ggr
karisma
0

Fölgalleri 2010 - Cronelds Cadett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det åter dags för ett piggt litet föl att vakna till liv i Råda och detta en riktigt regnig dag.

Adafol.jpg

Vid middagstid den 11 juni så släpade Ada bakbenen efter sig i hagen, nästan som hon haltade, vaxpropparna som hon hade redan för två dagar sedan hade kristalliserat sig rejält och mjölkens färg var mer åt det vita hållet och lite tjockare i konsistensen. Testet "TimeToFoal" vid 19.00 visade att det var  90% chans till fölning.

Nu så åt Ada konstant hö, förvärkarna hade även börjat, fölet levde om och magen rörde på sig en hel del. Boxen var ströad ordentligt och nu var det bara att vänta! Efter ca två timmar så fick duktiga Ada 3172  ett hingstföl efter Castello 628 .
Ada har haft stort juver sedan i mitten av maj och varit slapp i muskulaturen. Nu på slutet har hon nästan släpat bakbenen efter sig. Detta sto är kelen av sig och sista månaden har det tagit väldigt stora proportioner. Hon vill gärna bli smekt och borstad på hela kroppen och njuter när man kliar bort smuts på juvret genom att nicka och röra på läpparna.

Fölet ska troligtvis heta Cadett, då Adas tidigare söner har anknytning till militära grader, en kadett är en officersaspirant.

Han föddes på kvällen och Ada tog vant hand om sitt nionde föl. Han är pigg och skuttar runt i boxen och har redan bajsat två gånger och snuttar som aldrig förr!

Text & bild©: Christina Croneld

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Grattis till föletGlad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Stallmima
0

Mycket fin herre, grattis igen Glad

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han har kommit ut i hagen nu!

Egedal
0

Grattis!

Tittut
0

Grattis till er alla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

alpros
0

Åhh, vilken elegant herre. Grattis!

garrilina
0

Grattis till en fin liten hingst!

CarolaG
0

Grattis!  Skrattande

Scillajsa
0

Grattis till fina fölet =)

steilinger
0

grattis till söta fölizen Glad

[Grabbarna-A]
0

Grattis Glad

MagganS-B
0

Så svart och fin, vilken lycka att få vara med……Grattis!

Tess-W
0

Stort grattis till fin liten grabb!!!Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

[Croneld]
0

# 12 Ja, svart är en fin färg. Jag var inte där när han föddes, för jag var hem en sväng och när jag kom tillbaka stod han och snuttade när jag kom ut igen! Som vanligt!Flört

murkla
0
Hagelberg
0

Grattis till finafölet!

Jennie_A
0

Grattis!

LouiseS
0

Stort Grattis! Glad Vilken tjusig kille! Då blev det alltså tillslut 3 hingstar och 2 ston efter Castello i år, och alla kom lite tidigare än beräknat.