Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1038 ggr
[Tjiwi]
0

God Morgon 100613

God Morgon

Uppe tidigt idag. Ska snart iväg med Njord på dressyrtävling, debut för det. Maja är ju 18 år så hon deltager inte i själva tävlingen men väl mot en kvalplats till ung ponnychampionatet! Det ska bli så spännande att se hur han klarar detta.

Ha en bra söndag!

karisma
0

Morgon

Blåst och småregn är det i roslagen rena höstvädret Få se vad den här dagen bjuder på men en tur till ön blir det då kaffet är slut

ha det där ute

# 0 Lycka till med dressyrdebutenGlad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

#1 Tack!!Skrattande

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är himlen blå idag igen, det blåser en del men solen skiner. Igår kväll var det minsann mest regnskurar.

Idag blir det en massa pyssel här hemma, har ne plan på att städa ut lite smådjur i uteburarna så de får se solen iaf. Rida litet kanske, köra någon? Få se vad som hinns med. Västhuset och trädgården står också på kölistan.

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
# 1 Lycka till!

Här är det tyst i huset, vädret är väl obestämdbart. Tänkte åka till vikingabyn idag som har "barnens dag" idag och det är så härligt där, även för stora barn.FlörtSlänger in en bild på lilla gullisen!

MagganS-B
0

God Morgon därute!

När jag gick för att släppa ut Deli blåste det och var mulet och lite småruggigt, fortsatte till växthuset för att vattna (!), plötsligt sken solen och det blev varmt. Det blåser lite, men en biltur till sudret blir det i dag i alla fall, skall bara öppna "boden" först!

# 4 Låter kul med Vikingabyn, den vi har på Gotland är alldeles för dyr att besöka…..

Ha en bra söndag, lycka till alla som skall tävla!

Tittut
0

# 0 Lycka till!

Här blir det att flytta hem hästar från betet inför lördagens utställning. Tur man har snälla vänner som hjälper till!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

Gårdagens skyfall har båst bort och i dag tittar solen fram, men vindarna är kvar. Har stängt in lite biytor i dag så vi har hästar lite överallt på tomten, en del av gräsmattan och mellan hagarna får sig en putsning. Alla utom 4 fick gå in i går em. så i morse var de torra och nöjda. Har en rejält svullen och ond tumme i dag då jag fick Melkers hov på den, hade en fundering på att åka in med den i går men ringde min privata sjukrådgivning i Norge i ställetObestämd sonen tyckte jag kunde avvakta.

Nu blir det lite utefix.

#0 Lycka till!

[Tjiwi]
0

#4,6 och 7 Tack snälla!

Det har gått jättebra. Han uppförde sig som alltid på ett bra sätt, fick 60.0 % i den första klassen och det är vad kvalgränsen är…i den andra klassen var han lite trött och den gick på en utebana som var väldig tung efter allt regn så han blev jättetrött och bröt av i en galopp och fattade fel i en galopp och klarade inte 60 % där men jag är jättenöjd. Det ser väldigt trevligt ut och han sköter sig. Vi har 6 ggr till att klara en till tävling med 60 % så det ska säkert gå.

Scillajsa
0

#8 Vad roligt att det gick bra idag =) Klart ni klarar kvalet till championatet ska bli så roligtoch följa er =)

[Tjiwi]
0

#9 Tack ska du ha!!