Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1454 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-06-11

Godmorgon i landet!

Strålande solsken och blå himmel, men det blåser en massa idag.

Annars är det fint avslutningsväder!

Förutom att man ska knöla in sig i en pytteliten kyrka där inte alla får plats, när det finns stora fina ytor utomhus vid skolan… Idiotiskt!!!

Efter skolavslutning har vi planerat att fika på hembygdsgården innan jag tar mig till butiken. Peter får jobba extra idag, men nu har vi grunden till växthuset hemma iaf.

Få se om iaf PRimula blir körd idag!

MagganS-B
0

God Morgon alla!

Här ÖSREGNAR det! Riktigt skyfall! Det dånar på taket så jag vaknade! I dag blir det innepyssel, lite bakning kanske så måste jag ta mig ut och hämta rabarber, har världens bästa recept på rabarbersaft…..

Ha en bra dag!

murkla
0

God morgon!

Snuvig som bara den. Men ska åka sedan i dag o tittat på studenterna.

Uppehåll o muligt.

Ska jobba natt i dag så de är somvanligt sova lite innan om jag hinner.

Ha de bra!

Gurkane
0

Även här regnar det, sommarlovets första dag. Igårkväll hade vi vår skolavslutning, utomhus bland myggenGlad.

Och idag äntligen fredag och veckans måsten avklarade så nu borde det bli häst för hela slanten många dagar framåt. Eller vad säger ni?

Ha en toppen fredag alla russ vänner.

PernillaJ
0

God morgon! Här är det mulet och kyligt, duggregn i luften. Lon tassar runt i hagen och tror att han ser dubbelt, för igår kväll kom ett till svart sto, helsyster till den han redan gick med. Systrarna har gaddat ihop sig och håller honom kort… Medelåldern är hög i hagen, Akela är 25 år, Lon är 19 och Hanna är 18.

#1 Det här receptet använde jag i fjol, enkelt och jättegott:

Rabarberdricka

3 kg rabarber i bitar
2 citroner
(ev 1 vaniljstång)
3 1/4 liter kokande vatten
2 ½ kg socker (kan minskas)
30 gram citronsyra
1 krm natriumbensoat

Varva rabarber och citron (ev vaniljstång) i en rymlig bunke. Slå över kokande vatten och låt stå i 2 dygn. Sila av saften och rör i sockret, citronsyran och natriumbensoaten. Rör tills allt socker är upplöst. Fyll i plastflaskor och förvara i frysen.

Lisa-trollet
0

God morgon

Ska iväg till jobbet ett par timmar sen hem och fira systers student. Och ikväll blir de bad av två connemaror som ska på utställning imorgon, den ena skimmel, så de tar nog ett tag. Tur att russen inte är skimlar…

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

REGN…fyy, det har vräkt ner hela natten. Känns som man skulle vilja lägga sig igen, men jobb väntar, tidigare än vanligt idag tom. Ja, man kan ju lika gärna vara där när det är sånt här väder…..ikväll blir det fotbolls VM!! Äntligen!Skrattande

Bild på gamla Grus och barnbarnet Vildhallon….då var det lite bättre väder…

Tittut
0

God förmiddag!
Det har regnat här också, men nu är det uppehåll igen.

Måste försöka jobba lite idag efter fyra lediga dagar.

Hoppas ni alla får en fin fredag, oavsett väder.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gnistra
0

Just nu upehåll! men det väntas mera regn, säger dem som vet..Själv ska jag åka till Skåne och hämta hem Jessica o Cardero för sommaren. Hoppas att väder gudarna hållersig i shack för på vägen hem  (söndag kväll) är det en 700-färja som gäller…..suck.

Den som lever får se och hoppas att alla fixar det lite mysigt för sig runt om i stugorna!

garrilina
0

Nu har jag varit med om 2 vackara skolavslutningar på fm. först 7:or och 8:ornas och sedan våra 9:or, klarade av att ge betyg och krama om alla 22 och önska dem lycka till utan att tårarna kom. Är så blödig och det behövs inte mycket innan jag gråter. Har även beskådat studenttåget de fick några droppar regn på sig.

Dottern ska ut och det i Ljusdal så hästarna har hon överlåtit åt migGlad

Ha en bra fredagkväll!

karisma
0

Eftermiddag på

Just nu upphåll i regnet skall gå ut och städa trailern efter en tur till ridhuset  på förmiddagen. Fast vi red inomhus så blev Qurry och jag blöta som vi badat bara att gå imellan bil & ridhus Bakar nog lite bullar till kvällen så att det bli varmt i huset

ha en bra fredagskväll

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Halloj! Jag är trött och mycket illamående, men det passar till dåligt väder!
I morse hade jag en lös kuse i stallet, fast hon stod på sin plats ändå!

Ha en bra fredagskväll!

[Croneld]
0

# 4 Ska prova det där receptet, tack för det!

I min stohage har jag också hög medelålder (Dorina 28, Ada 22 och Cheri 16) men de är kloka och lite finurliga!Flört

MagganS-B
0

# 4 Precis det receptet jag använder, förutom att man skall röra om varje dag innan man silar det och blandar i socker. Jag fyller och fryser i tomma juiceflaskor från Hellefors, dom är superbra!

savrarpstuteri
0

#4 Tack för receptet Glad!

Skall omgående prova det!