Veckans hingst - Trofé 498
Favorit i repris. Trofé är en hingst som är högt bedömd på utställning med BIS-titel i bagaget och har tävlat både i trav, hoppning, körning och monté.
**Fakta:
**f. 1995 Ljusbrun, stjärn, vit halvkotled v bak,
vit h kota bak 127 cm
e. Parat 451 u. Trulsa 3256 ue. Inter 380
Copyright: ägaren
Meriter:
Trofe har flera gånger varit guldbelönad på utställning, han startar på travet och har 1.49.8 i rekord samt 21,450kr insprunget. På 92 starter har han 14 segrar, 15 andra plac och 14 tredje plac. Trofe startar även i körning och där har han seger i lätt maratonklass som bäst resultat. Några få starter i hoppning har det blivit och största framgången där är 2 plac i KM 2007.
Kritik vid generalmönstring 2007:
Maskulin av utmärkt rastyp, vackert huvud, utmärkt resning, välutvecklad manke, välmusklad bakdel, välbenad, välmarkerade framknän, kort spänd skritt, lätt taktmässig trav 9-9-9-6-8 41p
**Övrigt:
**
"Jag fick förfrågan att låna Trofe som travponny 2006, eftersom min dåvarande "snabb"ponny skulle gå i pension så bestämde jag mig för att pröva Trofe. Inget jag ångrar idag, han fungerar både i trav, hoppning, dressyr, körning och monté. Det är en riktig allround kille som får stå ut med mig och mina ideér. Trofe har ett bestämt humör men får man honom på sin sida är han helt underbar, han är supertrevlig att köra dock lite busig när man rider. I skogen är han tryggheten själv, vem som helst kan köra honom då han aldrig visat tendens att bli rädd för nåt, inte ens 50 kor i sken!!! :) Det
är en ära att få äga en sån här individ och jag tackar Fam Telhammar framförallt Pelle för att jag fick köpa honom."
Copyright: Ägaren
**Ägare & betäckningsstation:
**Malin Wilson
Viklau Sigsarve 7
62238 Romakloster
Tfn. 0498-284406 073-9741547
Relaterade länkar
Av: Croneld
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Croneld'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Croneld', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-06-15
Uppdaterad:
2010-03-02
Lycka till i år och hoppas han kommer få fler fina damer på besök

Tyckte han var så fiin när ni var i Halmstad och tävlade förra året Malin, och vilken fart du har fått på snyggingen! :)

# FIN bild!!!
Jag kan hälsa från hans mamma som jag träffade i helgen. På väg mot Elit men saknar en avkomma. Förhoppningsvis blir hon betäckt, dräktig och visas för höjning om två år.
En sån hingst, med meriter överaltt, är värd att sattse på.
Grattis med honom !
Mvh bj
En riktig allroundhäst, han är så fin Trofé.

Tack för fina kommentarer!
Ang hans meriter så är han KM mästare I dressyr också 
Och tävlas nu på lätt nationell nivå i körningen. 
Mer info finns på www.trofe498.zoomin.se