Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 963 ggr
Gurkane
0

Godmorgon 2010-06-08 Russvänner!

Stiger inte upp så här tidigt i normala fall. Vaknade av halsont! törstig och varmt. Bådar inte gott inför dagen.

Vad denna dag bjuder på vet jag inte ännu. Tänket är att försöka sova en stund till.

Alla stora och små hästar mådde bra så sent som i gårkväll iaf. Ungar o hundar också. Beträffande ungarna har de nog smittat ner mamma sin… Ja ja, tisdag idag snart sommarlov!

Ha en toppen trevlig dag idag alla russvänner!

[Croneld]
0

God morgon! Här vare brådis att stryka avslutningskläder.

Ha det bra!

karisma
0

Morgon

Här är det dunder förkylt så få se hur dagen blir  Flyttade alla hästar igår så nu är de nöjda med mera mat

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Mulet här idag, sitter och avnjuter en kopp grönt te. Snart bär det av till jobbet för några timmars jobb innan det bär av till Linköping för lite träning med Giro Glad

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Blå himmel och solsken, men värmen låter vänta på sig. Idag ska jag ingenstans före jobbet, kanske hinner med litet som behöver göras!

Sara var då ut med PRimula igår iaf, Simon var till SIkeå och bytte bort sin ena bil mot en fungerande, så nu har han något att köra med igen.

Butiken sedan, och få se vad det blir ikväll. Peter kommer hem iaf!

VeronicaP
0

Godmorgon

Här är det lite gråmulet men solen försöker titta fram.

Ska försöka jobba lite med Hälge idag , får se hur vädret blir , kommer de ösregn så blir de inne dag i stället ;)

Ha en bra dag

[Tjiwi]
0

Morgon

Solen sken för fullt när jag steg upp men nu har den försvunnit, fulingen!

Fick just besked om att den sista fölungenför i år kommit, ett sto till, brun med bläs. Jättesöt förstås……tre flickor blev årets skörd då. Denna mamma är också svart så….hmmmm, spännande är det. "Alla" nio ungarna är bruna och även Centris som kom död en månad innan fölning var det.

Ha en skön tisdag.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go morgon !

Här är det än mulet men ganska varmt med fågelkvitter. I dag en ledig dag från jobbet men ska fixa en smörgåstårta och åka o gratta Hanna på studenten (Kusin till våra barn).

Gnistra  har hittar på en hel del bus, så jag ska städa efter hennes äventyr i natt i stallet ( tog in dem för att det regnade sent i går kväll!) då hon välter ut o in på allt i hennes väg, typiskt henne. (Trots dubbla hakar o en säker grimma) kaninens mat tog plötsligt slut!.

Bilden är tagen av Helena Hjort i söndags den 6/6.

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varmt och soligt i Grillby. En helt vanlig jobbardag väntar och det gäller att inte glömma vattenflaskan hemma…

Godmorgon från

Lotta Glad

murkla
0

God Förmiddag!

Lite soligt o mulligt!

¨Satt uppen till hage till hästarna i morse. Nu ska jag åka hälsa på några vänner. Jobb sedan.

Annars är de lungt!

Förästen ÄTER HÄSTAR RABARBER?????

MagganS-B
0

God Eftermiddag!

Har surrat runt i byn på morgonen och förmiddagen så det blev ingen tid att skriva…..Utanför på vägen får vi ny fin asfalt i stället för den lappade som vi haft i flera år, höll på att inte komma hem……vägen avstängd!

Ingen fölis ännu, visst är det tradigt att vänta och vänta, sena kvällar och alltför tidiga morgnar…..

#9 När det gäller russ så är dom nog allätare, jag hade en en gång som åt gröt och mjölk och bruna bönor bl.a. Glass var hans förtjusning, så varför inte rabarber?????

Ha en fortsatt bra dag alla!

murkla
0

# 10 ok Tack.  Då lär jag nog stängsla in rabarberna…

garrilina
0

God kväll! Smittar halsont via GIF? har också det nu nämligen.

Har tillbringat dagen bland flyttlådorna på jobbet, vet inte om det syns att vi gjort något. En del av kvällen på Hagmyren där vi fick se Dumle Ess vinna med många längder, Grattis #10. Resten av kvällen i telefonen med förra ägarinnan till vårt varmblod som ville höra hur det var och nu blir det sängen.