Godmorgon 10-06-03
Godmorgon i landet!
Mulen himmel och regn i luften.
Idag blir det butiken och så får vi se vad det blir ikväll, hade tänkt vi skulle ut med hästarna.
Har en del jobb i trädgården också, Peter grävde upp delar av våran "compact" trädgård med traktorn häromdagen, och de buskarna behöver ner i jorden.

Godmorgon
Klarblå himmel och strålande sol
Inte så varmt än, men det temperaturen stiger säkerligen i takt med timmarna. Det blir säkert en minst lika härlig sommardag som igår, så fram med solkrämen och ut i solen
Först jobb idag och sen till stallet en sväng…
Ha en underbar dag!
Godmorgon russvänner!
En väldigt seeeg morgon. Jättepigg dotter började försöka få liv i jättetrött mamma o syster redan kl 05! Så blir det när dom sovit bort febern… Nu måste vi upp. Ska åka och hämta hem nordsvenska Primus som varit sällskapshäst några dagar åt en grannes häst som blev akut ensammen…
Men först få liv i stora dottern, inte lätt blir det. Hur vi ska hinna till skolan i tid
?
Ha en bra russdag i sol och värme.
Morrn!
Sol och vackert idag också, härligt!
Ska köra lite pass och ägarbyten idag. Ska bara tjuvstarta med kaffe en timme tidigare än vanligt, så jag kommer igång.
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Strålande sol idag också, härligt!
I morse kom årets första Njordföl, det var Vicki Vind- Jupard som fick ett brunt hingstföl. Nu har han fått sju föl och alla samma bruna färg….funderingar på om jag fått tag i ännu en homozygot hingst?? Denna mamma är svart och lämnat två svarta avkommor tidigare med bruna hingstar…ja, det visar sig framöver.
Ska ta ett dressyrpass med Njord idag.
Ha en bra dag!
# 4 Inte otroligt… vi får vänta och se!
God förmiddag!
Strålande sol o varmt här.
Just nu är jag på jobbet o sedan blir de hästarna.
Lite fiske tur i kväll!
Ha de gott!

God förmiddag.
Ännu en varm och skön dag. Idag ska gurkplantorna ner i landet.
Exacts alla (3 st) ston har nu fölat, skönt.
Lärka 3205 fick ett stoföl 1/5, brunt
Hilla 3870 fick ett hingstföl 9/5, fux
Meja 4252 fick ett hingsföl 21/5, fux
Ska bli spännande att se dom på Gotland i sommar.
Ha det bra i värmen.
# 7 Du skickar väl i språngrullan direkt, så vi kan sätta fart ocg registrera dem!
Måsre bara få berätta en sak här i tråden… Russingarna där borta vid stallet.
Jag hade varit ute och åkt och kom tillbaka till stallet med bil och släp. De två rara låg och sov där i sin hage. Dom lyfte lite på huvudet och kollade upp sen la de sig igen helt utsträckta trots jag åkte förbi med skrammel skrammel och passade på leka lite med tutan. Nu känns det som om de landat ordentligt här hos oss. Känns väldigt bra det här!
# 9 Grejtans!!!
Jag skickade dina sista bilder till KP:s uppfödare idag, och skvallrade om ert fina jobb med gossarna.

Tröööött….. är för gammal för två nätter på raken med lite sömn. Gårdagen blev också sen för sonen kom med sitt flyttlass vid 23 tiden, då var jag fortfarande i gång efter vandrandet dagen innan och övernattningen på en strand med 30 elever och jobb hela dagen i går. Men nu har luften gått ur……Ska bara… packa ner hela textilslöjdsalen för flytt upp på högstadiet i morgon sedan är det helg.
I går kväll när vi fixade med hästarna så fick en av katterna3 st. ungar, hon valde en säck med halm, mycket praktiskt att städa efter.
Nu blir det middag. Ha en bra kväll!