Godmorgon 10-06-02
Godmorogn i landet!
Solsken och blå himmel, nattfrost har det varit, men det hoppas jag verkligen att det var sista rycket.
Peter har gett sig iväg på sin veckotur till skåne, så nu blir det tomt hemma några dagar.
Butiken idag och farmorkväll ikväll.

Morgon
Efter en ganska kall natt så värmer solen igen Får nog egna några timmar att kapa gräset på tomten Sedan tar jag med mig fikakorgen till fölhagen och njuter av deras lekar Till kvällen ridlektion med Qurry
ha det där ute den här onsdagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
En vacker morgon i dag också.
Barnen ska till skolan, sedan väntar skrivarbete och förhoppningsvis hinns det med lite föreningsjobb också.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
GODMORGON från mig också.
Fint och skönt ute här i uppland idag. Åtminstone här hos mig.
En dotter till skolan idag, den andra hade feber igår och får stanna hemma idag också, minst idag också. Imorgon har de idrottsdag hela dagen. Kanske inte lämpligt att börja skolveckan så när man varit sjuk?
Russingarna fick stå över igår förutom lite ikea pås träning och flyttning till ny hage. Pås träningen avslutades med att påsen hängdes upp i en gren. Efter en stund har den fyllt sitt syfte. Mowitz rev ner den och gjorde den i mindre bitar
.
Idag är en ny stund vikt till de små rara. Och det innan väntade bil reparationer.
En hög nordsvenskar utportionerades på bygden igår så nu börjar månaderna med släpet av utrustning. Men vad gör man inte för att vännerna ska få röra sig på större ytor?
Ha en bra dag!

God morgon , här är det fint väder och det var riktigt varmt ute nu med .
Jag ska snart gå ut i hagen och hämta in 2 shettis sto som ska få åka till Bete till Millan som har lånat Corint av oss då jag ska hämta hem Corint+ fölet och betäcka henne med ena av våran hingst och Millan hade gott om bete så då ska de där 2 unghästarna få gå där ett tag :D
Ha en underbar dag idag
God morgon!
När vi skulle jobba med hästarna igår så la vi märke till att Gamlan (shettis) gick stabbigt. Tror att hon har en fångkänning. Inte varm i hovarna ingen ökad puls ingen feber, men ligger mycket. Så idag fick dom vara i vinterhagen med hö efter vets råd. Hon var mycket piggare idag inte stel. Det är så oroligt när dom inte må bra. Hoppas det inte är fång hon har aldrig haft det.
Ha en bra och solig dag alla!
Morning!
Idag fyller dottern tonåring och det har vi firat nu på morgonen! Nu har jag bara en lite gullis kvar i barnaåldern att gosa med.
Senare på året fyller äldsta sonen 20 år. Ja, vart tar tiden vägen?
Yngste sonen har börjat leda in häst från hagen, jätteduktig är han och han har bokat ledning till kvällen med.

God morgon! Här har det blivit tillökning igen. När jag kollade på övervakningskameran 05:30 såg jag ett litet föl skutta runt i Vaquilas box. Ett feminint och sött stoföl (e Micklas 571), gulbrun utan tecken. Förskräckligt gullig!
Jag fortsätter på temat nordisk mytologi, den lilla ska heta Vala som betyder spåkvinna eller sierska.
# 7 Grattis, sicken söting!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

# Grattis, jättefin

#7 Grattis, vilken sötnos.
Är lite stel och trött i dag efter gårdagens vandring i 3,5 mil och efter det"sova" under bar himmel, att jag sedan ser ut som en nykokt kräfta i ansiktet gör ju inte saken bättre. Var en otrolig mysig dag och natt med 30 elever i 13-15 årsåldern. Solen sken hela dagen och det var lagomt varmt, alla ungar var på toppenhumör och skavsåren var få.
Nu bär det av ut och fixa lite med de fyrbenta och så väntas sonen hem med flyttlasset från Östersund, han behöver inte så mycket när han åker till Norge och jobbar i sommar.