Skaraborgs Ponny Avels utställn Axvall 29/5-10
Tänkte skicka ett stort GRATTIS till Desirée Pettersson, Fornåsa för hennes BIR-titel för 1-årsstoet Sibborp´s Wanessa (e Njord u Willa - Skärmnäs Pigall) idag. Jag stannade inte så länge att jag vet vad poängen blev men en guldplakett fick hon. Jag vet inte heller hur BIS-striden gick… Någon annan får flika in med slutresultaten.
Jag hann dock ta några bilder och bifogar en på segraren Wanessa.
Som tvåa och Reserv BIR gick Sibborp´s Wioletta (e Njord u Wirka - Birk) som ägs av Louise Sjölund, Lidköping. En silverplakett belönades hon med. Samma ägare visade också Melodi (e Qum u Rapsodi - Nestor) som fick 77777=35 p.
Inga fler russ visades. Men det var kul att se en 1-årsring bestående av 3 fina och välutvecklade - men lite busiga och okoncentrerade - ston. Jag tror att de alla tre kommer vara fina klass I-hästar när vinterpälsen ramlat helt och de har sansat sig och fått lite vana på att åka på utställning
.

Grattis!
Grattis!! Pappa Njord hälsar stolt! Tråkigt att det inte var fler russ bara. Tänkte länge åka med Njord men har hjälpt bror att flytta denna helg.
Stort tack! Wanessa slutade som nia i BIS ringen tror jag med fina poängen 988887=40p Som sagt lite mer ringträning så att dom kan visa fram sina rörelser.