Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1040 ggr
Wruss
0

Skaraborgs Ponny Avels utställn Axvall 29/5-10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte skicka ett stort GRATTIS till Desirée Pettersson, Fornåsa för hennes BIR-titel för 1-årsstoet Sibborp´s Wanessa (e Njord u Willa - Skärmnäs Pigall) idag. Jag stannade inte så länge att jag vet vad poängen blev men en guldplakett fick hon. Jag vet inte heller hur BIS-striden gick… Någon annan får flika in med slutresultaten.

Jag hann dock ta några bilder och bifogar en på segraren Wanessa.

Som tvåa och Reserv BIR gick Sibborp´s Wioletta (e Njord u Wirka - Birk) som ägs av Louise Sjölund, Lidköping. En silverplakett belönades hon med. Samma ägare visade också Melodi (e Qum u Rapsodi - Nestor) som fick 77777=35 p.

Inga fler russ visades. Men det var kul att se en 1-årsring bestående av 3 fina och välutvecklade - men lite busiga och okoncentrerade - ston. Jag tror att de alla tre kommer vara fina klass I-hästar när vinterpälsen ramlat helt och de har sansat sig och fått lite vana på att åka på utställning Glad.

Wruss
0

Här kommer en bild på Sibborp´s Wioletta också.

Wruss
0

Och slutligen en bild på Melodi också.

[Croneld]
0

Grattis!Glad

[Tjiwi]
0

Grattis!! Pappa Njord hälsar stolt! Tråkigt att det inte var fler russ bara. Tänkte länge åka med Njord men har hjälpt bror att flytta denna helg.

Cara-Mia
0

Stort tack! Wanessa slutade som nia i BIS ringen tror jag med fina poängen 988887=40p Som sagt lite mer ringträning så att dom kan visa fram sina rörelser.