Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 1872 ggr
VeronicaP
0

Sto Premiering

Hur brukar ni göra med era 4 åringar som har fått föl ?

Visar ni fram dem med föl vid sidan om så de kan få sitt GI eller GII eller väntar ni tills de har fått flera föl ?

Russen får ju *bara* G som 3 åringar även om de har fått diplom.

Tusen
0

En fråga till: Måste avkomman visas upp samtidigt på en premiering om man vill få sitt GI på sitt sto. I vårt fall är avkomman 5 år och redan visad som 3 åring. (och på andra utställningar också)

Fidelia
0

Jag visar mina 4-åringar så är det gjort sedan. Skulle man sälja dem vet man ju inte om nya ägaren bryr sig om att göra det.

#1 Det räcker med att avkomman är visad någon gång på officiell bedömning för att stoet ska få sitt Gl.

Tusen
0

Men man måste visa stoet på en premiering för att få det där GI tillsitt sto.Eller behöver man inte visa stoet?

VeronicaP
0

#3 Jag är 99% säker på att du måste visa stoet på en premiering

Tusen
0
Miica
0

Man kan ju höja sitt sto igenom att göra bra presteringar som typ inom ponnytrav. Har fattat de som att mn inte behöver visa stoet då om det finns bevis eller vad man skall säga.
Kan sjäääälvklart ha fel ;)

Tusen
0

#6 Det har jag då aldrig hört taalas om.Inte annat än vid avkommeprövning och hingstpremiering.

Miica
0

#7 då ber jag om ursäkt som har fått fel svar när jag frågat =)

Tusen
0

#8 Inte behöver du beom ursäkt. Det kan ju faktiskt vara så somdu säger även om jag inte aldrig har hört talas om det.Flört

[cancan]
0

Om man har ett sto som fått diplom på 3-års test. Kan dom bli GI  då redan som 3 åring?

Fidelia
0

#10 De måste fått en avkomma för att få sitt Gl.