Godmorgon 10-05-25
Godmorgon i landet!
Ösregnet är här nu. Inget hagfix före jobbet iaf, får väl städa litet inne, kan snart så rädisor på golvet tror jag.
Nu får hästarna leva på de ynka höbalarna vi har kvar tills hagen är klar. Få se hur vädret artar sig, om vi kör ikväll.
Morrn!
Regn här idag igen och jag som inte tog in tvätten igår heller.
Ska köra Umbra och Plura till Pelle-Russ på förmiddagen. De ska bara få sig lite hovvård innan de far.
Ha en bra tisdag, runt om i landet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Inatt var hästarna ute för första gången, tror att dom tyckte det var ok. Inte gamlan förstås för hon vill alltid in i sin box vilken tid på dygnet det än är hon älskar den, fast mina boxar är jättestora så dom kan trava i dom.
Inatt kommer dottern hem från Turkiet jag längtar, hon kommer hem till kyla och småregn.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon!
Även här regnar det… Även vi ligger efter med hagfix. Konstigt va?
Efter helgens "mataskötapyssla" hästar så blev det en paus dag igår.
Idag hoppas jag min bil kommer hem från den underbara reparatören så ombesiktning kan ske imorgon.
Russingarna ff runda om magen. Hovar ser bra ut. Nu när dom varit här någon vecka (2 ? ) ser vi att KP är en mkt nyfiken och social häst. Gnäggar gärna till svar. Så fort han ser någon närma sig hagen kommer han och vill prata. Mowitz är ännu något lite reserverad även om han kommer han också. Människan är ju ett trevligt väsen som oftas kastar morötter omkring sig
. Goa är de båda två. Ungarna har även ledit dem lite utan större problem.
Dock vet jag inte ännu vad A planerat idag för dem.
God Morgon!
Ösregn och kallt, brrrr….
Lilla fölisen får vara inne med sin mamma i dag, det har regnat så det står pölar i hagen och jag vill inte att han skall bli snorig! Skall till ögonläkaren, så det är lite brådis (!).
Ha en bra dag!

God morgon! Jag vaknade tidigt till fågelsång och solsken, det är livskvalitet det. Har mjukstartat dagen med stängsling, har bankat ner en stolpe och fixat litet med tråden så jag kunde släppa Deniz, Delling och Vaquila i en ny beteshage: uppskattat!
Om jag sträcker litet på halsen och tittar ut över datorskärmen åt vänster ser jag hästarna. Lon och hans flickvän står på andra sidan vägen och ser avundsjuka ut, fast deras hage är större och nästan lika grön.
Om ett par timmar ska jag åka till Heden och jobba med unghästarna; tömkörning för Hastig och skogspromenad med huvudlag och däckel för tvååringarna.
# 3 Skönt att höra att de sköter sig!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

till helgen ör det två veckor sedan snön försvann, och vi har redan 10-20 cm bete, så det gäller att vara snabb när det blir vår här! Det är uppehåll nu, så jag tror jag ska iväg och fixa litet staket iaf. Men hundarna lämnar jag nog hemma de blir så blöta!!! Å andra sidan kan de ju springa runt i buitken såblir golvet tvätat?

God Morgon! Fågelkvitter och klarblå himmel med en strålande sol, dock så blåser det lite kyliga vindar. Tog lite sovmorgon i dag innebär en ½ timme men nu bär det snart av till jobbet. Var och kikade till hönsen som fick flytta in i nya huset i går, men tyvärr inga frukostägg. Hagstägning i kväll, de ser ut som plockepinn efter vintern.
Ha en bra dag!

# 10 Vilken liten sötnos du har Linda!