Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 3699 ggr
karisma
0

God morgon 2010-05-24

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon

Solen är på väg upp och det luktar sommar efter regnet.

Ny vecka nya utmannigar fast jag ska börja veckan med att skämmas glömde bort Cronelds födelsedag fy så dåligt men det är åldern

En av min uppfödningar vann i Boden i helgen Det var roligt för  jag har ju inte så många på travet

Nu ska jag skutta till hästarna och fixa

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!

Här solar det igen efter gårdagens ihållande regn. Jag ska lämna Elin hos grannfrun för vidare transport till skolan, sedan måste jag åka och släppa ut Malva och Chipset som fick komma in i går eftermiddag i och med allt regnande. De är nog rätt trötta på att stå där de står.

Har en artikel som ska bli klar, sen är det brädgårdsjobb som hägrar.

Till kvällen har Pontus lovat hjälpa mig att byta däck på transporten. Umbra ska iväg till Pelle är det tänkt, och det sitter vinterhjul på släpet.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon!

Väldigt få som var morgonpigga i dag…..kanske för att det är måndag! I dag har solen bestämt sig för att skina, men inte värma, och det blåser lite…..Vanliga vardagssysslor väntar!

# 0 Grattis, men du har en i Norge som inte är så dålig heller…..Karismas Lilla Fri!

Ha en bra måndag!

[Tjiwi]
0

Morron

Sol ute men ganska kyligt. Tänkte ta en lång körtur med Njord idag. Sedan jobb…..

[cancan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Fjonkan fölade tidigt i morse. Det blev en fuxhingst med stjärn o snopp.. bebisen är e Darius Roll..

Nu vräker regnet ner här… Får hoppas det klarnar upp till sen så mamma o föl kan få komma ut en runda.

Blokaruss
0

Skönt med lite sol idag. Gårdagens hällregn var inget vidare. Fölen skakade av köld när de kom in stackarna! De går ju helt öppet här och blåsigt var det dessutaom. De fick rulla sig i massor med halm och blev ordentligt torkade av ihärdiga döttrar. Vet inte om fölen riktigt uppskattade stora badlaken över hela sig men det är en bra övning för framtiden och torra blev de!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Grå himmel men än så länge uppehåll. Gjorde ett försök med godmorgon-tråd vid halv sju, men då ville det sig inte.

Hann göra en bit till av hagen innan jobbet, göken hoade trots kylan och grannens hästar rusade runt i full fart när jag och hundarna var i hagen bredvid helt plötsligt.

PernillaJ
0

God förmiddag! Äntligen solsken igen idag, fast rätt kyligt ännu. Det har kommit så mycket regn de senaste 10 dagarna, marken är mättad och det är pölar överallt. Hagarna ser ut som risfält, där de inte är söndertrampade: suck.

#2 Det är väl Karismas L:a Fridolf som travar under alias i Norge?

#4 Så söt! Fint tecknad.

[Croneld]
0

God lunch!
Bild på # 0 Nämnda vinnare hittar ni här! Lika glad är ägaren.

# 4 Sött litet föl!

karisma
0

# 2,7 Visst är det Fridolf som travar i Norge 4 segrar och en tid 2,21,5

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

alpros
0

Hade ledig helg och förhoppningar om att Alpros skulle föla då, men icke. Hon har inte gått över tiden än, men fyllde juvret till bristningsgränsen för 48 timmar sedan. Satt och glodde på henne klockan 06.30 i morse, efter att ha varit tvärsäker på en nedkomst i två nätter. Det såg ut att vara på gång, men det bidde inget. Jag tror bara hon mediterade. Skulle inte förvåna mig om hon fölar nu när jag är på jobbet. Denna väntan på fölunge borde ha en särskild benämning i svenska ordlistan.

PernillaJ
0

#10 Dags för Bias Magiska Fölningsramsa kanske?

Snälla rara ponny, lägg dig ner och föööla,
annars börjar matte snart att böööla.
Sömnbrist och nerver på helspänn,
gör inte människan till din bäste vän.
Kanske din frukostmat du imorgon mister,
om du inte ser till att fosterhinnan nu brister.
Heja, heja, heja!

garrilina
0

#11 den var bra PernillaGlad

Nu har jag kommit hem efter ha gått 5 km. med 3 500 andra människor i Blodomloppet och sedan suttit på en fotbollsplan och ätit med en del av mina arbetskamrater. Lika trevligt varje år och vi har tur med vädret också varje år. Nu blir det lite projektjobbsskrivande innan sängen.

alpros
0

#11 Den ramsan hade jag helt klart använt idag om det inte vore så att hon fölat. Men det har hon! Klockan fem på morgonen, idag då alltså (det här är ju gårdagens tråd).