Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 855 ggr
karisma
0

God morgon 2010-05-23

Morgon

Lite regn och svalt för dagen men visst är sommaren här. Pelle Russ har fått sin första dam utifrån hagarna är snart färdiga, x-ets kor är utsläppta på bete och sommarbarnen varit på besök Och jag som inte trodde att det skulle bli sommar i årObestämd

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Blå himmeö utan moln och strålande solsken, härligt!

IDag blir det smådjursjobb, hästjobb och hagjobb. Fast jag får börja med att baka scones till frukost, då brödet är helt skut. Vi kanske skulle köra till affären i grannbyn med shettisrna sedan, slå två flugor på en gång, båda handla och motionera hästar…

Gurkane
0

Godmorgon Russ Vänner!

I Uppländska skogen är det fint regn blandat med mygg. Frukost väntar för mig. Hästarna har fått och alla verkade må fint. Dock har de alla konstigt runda magar Flört. Behöver troligen inte ha så bråttom med att flytta upp dem till de "riktiga" beteshagarna ,då det ff finns väl med mat med tanke på hur runda alla är.

Igår körde jag Pawik en liten stund, bara lite gymnasik körning. De små killarna fick ett par promenader var i omgivningarna. Det är mycket som ska läras att uppleva och prova på. Och änn mer blir det.

Hovslagare fick jag också leka igår. Lite hjälpligt fixade jag till det akuta. Men jisses vad TUNGFörvånad en nordsvensk är om han bestämt sig för att han har f y r a fötter och dem S K A jag S T Å påTungan ute. Den vanliga hovisen kommer hem ikväll och får ta och fixa till det hela ordentligt imorgon. Russisar är mkt lättare, nästan så man kan bära dem helt och hållet. Skrattande.

Idag väntar rid och körturen med ett gäng ungar. Bra att vara många för då hinns alla hästar med på minimal tid.

Ha en toppen russ dag!

Tittut
0

God förmiddag!

Det ösregnar här och har så gjort sedan tidigt i morse, så det bliv att ägna sig åt inomhusaktiviteter idag. Ska kanske försöka få fart på den inte helt fungerande tvättmaskinen.

Måste åka och titta till Chipset också. De har inte så himla mycket stora träd i den hagen de går, och det är ju tokigt om en tre dagar gammal fölunge blir genomblöt.

Simma lugnt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Här har det regnat i natt men nu är det uppehåll, fast det är mörkt igen på himlen.

Wilda rids nu av lilla ryttaren och Njord ska till Maja i kväll. Han gick så jättebra igår när hon red så man blir helt lyrisk…..

Utanför fönstret är det nu lammrace…..mysigt!

murkla
0

God förmiddag!

Här  regnar de i dag o de kom regn igår oxå och lite muller.

Men de var även kankon varmt i går så man fick färg på kroppen oxå.

I dag lite marknad till  Hästgage sedan!

Ha en bra dag !

MagganS-B
0

God Förmiddag, har regnat här också, men det finns gluggar i molnen…..

Min tur att stå i boden i dag, har massor av prylar att packa upp och prismärka!

Ha en bra Pingstdag!

PernillaJ
0

God förmiddag.

Här regnar det, har regnat halva natten. Usch jag blir så nedstämd när allt är grått och blött och plaskigt: bläh. Sto och föl står inne, jag får släppa ut dem korta stunder så lille Delling får galoppera runt och sträcka på benen. (bilden är från igår)

Delling, 2010-05-23. Foto: Pernilla Jobs©

garrilina
0

God förmiddag! Gårdagens kalasväder har bytts ut under natten mot hällregn. Blir ingen genomgång av några beteshagar i dag. Istället ska jag ägna mig åt mitt projektarbete som ska redovisas nästa helg. Har en massa text att skriva så det passar ju bra, men jag blir så trött……

#7 vad fin han är Delling, andra året utan föl för oss så jag får njuta av bilder på andras istället.