Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 749 ggr
Tittut
0

God morgon 2010-05-22

Morrn!

På väg till Hallstavik på cross. Pontus ska köra Mälarfräsen så som var och varannan helg den sista tiden. Hoppas det blir fint väder.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Blå himmel med litet moln, verkar bli hyfsat väder idag då.

Idag blir det trav i Boden, men vi ska inte starta utan bara vara funktionärer.

Dåligt med anmälningar belv det, bara sex lopp av tolv proppar, men vi får ju köra några lopp iaf.

Få se vad vi hinner med när vik ommer hem, körning av shettisar vore en välgärning.

garrilina
0

God Morgon! Här blev det ingen sovmorgon….vaknade av att Miranda dundrade runt på gräsmattan och gnäggade p.g.a. att hennes beteskollega hade förflyttat sig på en egen gräsyta som tydligen var grönare….Strålande sol och varmt redan få se vad jag hittar på om det blir genomgång av beteshagar.

Ha en bra lördag.

karisma
0

Morgon

Även roslagen har sol och varrmt Vid 22 tiden igår  kväll hade precis kommit från hästarna så knackar det på min dörr  min gammla hundinstruktör stod där och frågade har du en liten brun sak på rymmen tror inte det svarade jag . Snabb koll ingen fattades så vi åker till den lilla bruna som snälla Stockholmare står och håller med Maritas skärp det var en shettis med massor av päls och halva var klippt Kände inte igen den lille snappt lite samtal så var det löst vem som ägde honom efter 5 min var ägaren där. Då får vi veta att den lille herren är 31 år gammal och brukar gå på gräsmattan utan att försvinna Hoppas den lille herren i fortsättningen håller sig hemma för våran kurviga 70 väg är inget för gammla herrar att gå på en fredagskväll

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Sol och blå himmel fast de lovade regn….!Glad

Kaffe ska intagas nu och tidningen läsas. Sedan bär det ner till ridhuset med Njord där Maja ska rida honom. De ska debutera i juni…spännande!

Ha en underbar lördag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Även här skiner solen från en blå himmel, I LOVE IT Glad Sitter och avnjuter en härlig kopp kamomillte i lugnet och tysntnaden. Upp till stallet senare idag och ge Elvis och Giro akupunktur, sen har jag ju lovat verka hovarna på en gammal fjordingherre i stallet så bäst att ta tag i det nu…

Ha en skön dag Glad

MagganS-B
0

God Morgon!

# 3 Vilken solskenshistoria…….31 år!!!!! Han kanske hade fått en släng av demens och hittade inte hem!Flört

Här är sol både ute och inne, häggen blommar precis som den skall göra i pingst. I går morse hörde vi göken för första gången och ett rådjur tittade på oss från 20 meters håll när vi fikade, tur vi har vovvar så dom inte kommer in i trädgården….men det blir väl höst, och bössa finns!

Dulilla har jättejobbigt med sitt föl, han racar runt i hagen värre än nån fölis jag kan komma ihåg, vad månde bliva????? Stackarn, hon hinner inte med, så då får sig Deli ett ilsket öga i stället…..precis som om det är hennes fel!

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

MOrrn morrn här är det sommar värme och sol , härligt härligt , de har man längtat efter :D

Idag ska vi in på banan och kolla av Tigerlilja lite , se hur hon går osv , Olympia får åka med också , lika bra att motionera två när man ändå håller på :D

PernillaJ
0

God dag! En helt makalöst fin vårdag i Leksand, grönskan är nyutsprucken och neongrön, fåglarna kvittrar och solen skiner. Jag har kört tvåårsstona till Heden för kombinerad betesgång och träningsläger. Det är två tjejer från Naturbruksgymnasiet i Rättvik som gör sin praktik, de kommer och jobbar med de nu 8 unghästarna 1-3 år gamla på gården (3 welshar, 2 welshkorsningar och mina 3 russ) 2-3 gånger i veckan. Kalasbra! Hemma har jag gjort lite rockad i hagarna, för i eftermiddag kommer Lons första fru. Fölungen Delling är nu 2 dygn gammal och jättesöt, han skuttar glatt runt sin mamma på allt stadigare ben. Jag ska strax fara till Rättvik och kika på trädgårdsmässan där, kanske handla en krusbärsbuske eller två.

murkla
0

God eftermiddag!

Underbart varmt här men nu har de kommit en regnskur o de har varnat för åska oxå.

Marknad i Malung denna helg.

Nu var de menigen att de skulle ha gjorts gröshage men inte kul när de regnar……

Hoppas de ger sig snart!

ha de bra!

[Croneld]
0

Jag har varit på Shettisutställning och hejat på Slättens Bonzo och Ratata Give Me Five, det blev 40p och championtitel  resp 39 p och uppvisarpris. det var kul.