Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1186 ggr
Tittut
0

God morgon 2010-05-20

Morrn!

Uppe med tuppen. Datorn stod på, så jag hinner skriva en rad innan jag far.

Ska åka till Marlon S med två ston, så jag har så där en 115 mil idiotresa framför mig idag…

Dessutom signalerar Malva att det är nära förestående fölning, så pappa har fått rycka in som fölvakare. Måste förbi innan jag åker nu, får se hur det ser ut.

Ha en fin dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon

Sol och fågelkvitter väkte mig glömde fälla ner persienner. Ska försöka pussla ihop denna dag med djur borta jobb vet rida och hagar Känns som det inte kommer att funka men vad gör det. Magen skriker efter kaffe så det är bara att fixa och sedan ut

ha en bra dag

#0 kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

# 0 Oj, det blir en lång resa, kör försiktigt!

Här blir det jobb, ska bara ut och spruta insektsmedel på kusarna inan frukost.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Solsken och blå himmel idag igen, så underbart!!!

Segt idag med, men vi var hemma före tio ändå. Få se hur bra det går att jaga upp Sara idag…

Idag blir det butiken och sedan handla och köra häst och göra middag.

MagganS-B
0

God Morgon!

En strålande dag i dag också! Skall börja dagen med att släppa ut Dulilla och fölet, sen blir det en dusch, den jag skulle tagit i gårkväll om vi kommit ihåg att elda…..Oskyldig

Ha en fin torsdag!

Gurkane
0

Godmorgon Russvänner!

115 mil idiotresa. Det lät det… Men Marlon S har väl något intressant att tillföra stonas blivande fölisar?

Själv är jag inte uppe med tuppen idag. S E E E GT idag. Sovit mkt illa och efterräkningar från gårdagen i kroppen. Titta över räknings högen står högst på listan idag, mysa lite med hästar måste också fixas och hämta hem en vovve som behöver lite sällskap under dagen. Fast egentligen är det JAG som behöver sällskapet. Finns något trevligare när man vilar middag än att ha en go vovve bredvid sig som visar med allt att; ÄLSKAR BARA DIG, ligger sååå gärna bredvid DIG! ?  Hästarna får ju tyvärr inte komma så långt in i huset mitt.

Dom där russingarna där borta vid stallet börjar känna sig väl hemstadda tycker jag. En morgon här låg de båda två och vilade när jag kom. Lyfte lite på huvudet; Aha "matte" kommer… sover vidare. Några klappar på de sovande sen fick de fortsätta sova. Jag tycker det visar på en viss grundtrygghet att de ligger kvar och accepterar att man rör dem när de vilar sig helt utslagna. KUL!

Ha en mycket trevlig dag idag med och utan solsken, med och utan russingar.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en fin dag som väntar!

Själv ska jag hjälpa till med lite semin jobb (häst) och sedan vid 11.00 börja jobba, en kort dag. Efter detta förbereda inför helgen här hemma så att den fungerar här hemma, när jag nu tänker åka till Jessica och flytta henne till APU-platsen, 3-4 veckor ska hon vara där. Hoppas att få ut någon häst innan på bete…

Ha det gott i solen!

mellanbyns
0

God morgon!

Fin väder här idag, jättevarmt redan Cool

Idag ska jag fixa med fåren som jag inte gjorde igår. Men ska nog även fortsätta dra lite plast i hagarna så man kan få lite solbränna samtidigt!

Till kvällningen blir det ridning bla.

Ha det bra

Prenses
0

Godmorgon!

Solen skiner i Finland, ponnyerna är ute och är nöjda.
Ska försöka mig ut på en promenad med tjejerna idag bara lilltjejens bakknän inte är så knakiga idag. Ska också tvätta en halvmjällig man idag. Få se hur det går. ;)

/ Sabina

PernillaJ
0

Det är så typiskt - nästan 3 veckor över tiden och efter 10 nätters kameraövervakning fölade Deniz ute i hagen i förmiddags, vid 11-tiden. Lurad! Allt har gått bra, det är ett välvuxet brunt hingstföl med en vacker skjuten stjärn och vitt på kronranden vänster fram. Jag tycker mig se randiga hovar, kanske är det en tiger - det visar sig.

Deniz II 4745 och Delling, 2010-05-20. Foto: Pernilla Jobs©

Arbetsnamnet är Delling, morgonrodnadens gud i nordisk mytologi.

#0 Jag kan skvallra att även Liselotte fått tillökning, Malva fick ett stoföl.

palomia
0

#9 Grattis till fölisen, vilken stjärn. En tröst i allt vakande är ju att du sluppit springa ut i tre veckor för att man är orolig…Flört

johannaolofsson
0

#9 Grattis (igen) Pernilla! Vilka vackra föl Deniz får, men så är hon ju bedårande vacker själv ocksåFlört

Vikasstuteri
0

Grattis Pernilla!

Blokaruss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbillar jag mig eller är det en svart prick i stjärnen? Tusan vet om det inte är lite ljusa senhinnor i ögone också… Det visar sig som sagt… Grattis till alla föl! Jag går fortfarande runt som i ett rus över att jag fått så fina föl som alla är friska och mår bra! Nu ska jag bara vakta som en hök över mina russin så att ingen får fång nu när gräset växer som bara den! Jag har ju nästan bara vallar till bete tyvärr. Fåren får lov att komma hem från grannen och äta så mycket de bara kan! Det syns hur gräset växer bara på en dag!

Tittut
0

Hemma igen efter 115.6 mil och knappt 16 timmars effektig restid. Är det klokt, tycker ni?

Malva fick mycket riktigt ett stoföl tidigt i morse. Jag hittade ett blött och relativt nyfött föl i morse vid 4.40, så hon måste ha fölat straxt innan. Umbra hade stulit fölet av Malva, så mor och dotter har fått tillbringa dagen inne på stall i varandras sällskap, så får de komma ut och röra på sig i morgon. Elin har bestämt att hon ska heta Chipset.

Bilder kommer i morgon, eller kanske man ska säga, senare idag.

# 9 Grattis Pernilla till en fin hingstunge!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Kul att även era fölningar gått bra och ser fram emot lite fler bilder. Jag är lite sugen på att åka över en sväng till Bloka och se på de små fölen, vi bor ju ganska nära varandra.

Mina börjar se sprickfärdiga ut här hemma. Men tiden är ute runt midsommar så jag får vänta ett tag till. Adas mage har "ramlat" ned, den har ändrat formen liksom. Tidigare var den enorm åt sidorna, nu är den mer som på ett hängbuksvin. Fin alltså.Flört