Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 662 ggr
PernillaJ
0

God morgon 2010-05-15

God morgon - det börjar ljusna så smått och fåglarna är igång. Jag har just välkomnat smålänningen Lon 483 efter hans 20-timmars-resa. Han står i stallet och småsnackar med Deniz på andra sidan gången. Jag har övervakningskamera i fölboxen så jag hör dem båda, och ser Deniz. Jag ska försöka ta en tupplur, tror inte det blir fölning i natt heller.

MagganS-B
0

God Morgon!

Har precis varit ute och kollat Dulilla (inget föl!) och hämtat tidningen….Fåglarna sjunger och det är alldeles stilla ute, jättevått efter störtskurarna i gårkväll…..

Skall gå och ta en liten lur till, sen väntar antikboden!

Ha en bra lördag!

Erja
0

God morgon - hyvää huomenta! Ljungens Razzia fick två timmar sen sitt första stoföl! e. Gumino.

Varmt är det här, i går var det +26 och det blir lika varmt i dag Cool

[Croneld]
0

Mycket föl och fölvak här, spännande och grattis!
Jag har sovit gott och är uppe med tuppen. Väderkanalen lovar 17 grader hos oss idag, härligt!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

Sol  varmt och blött i gräset så är det just nu i roslagen Har varit runt och kollat djuren Ska ägna en timme till åt att vakna med kaffe och lite läsa Igår kom Pelle-Russ och han verkar nöjd med det lilla roslagsgräs som kommit upp och sällskap av Missan

Ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Regn idag med, fast de lovat sol men nu hade de ändrat sig till uppehåll….hmmmm, ser inte det.

Gårdagen tillbringades hela dagen ute…i regn på Ekenäs där dressyrkörning stod på schemat samt vara funktionär. En eloge till alla tappra hästar och kuskar som kämpade utan gnäll. Det blev supertungt på gräsbanorna och uppkört förstås.

Njord gjorde bra ifrån sig och vi blev 4 av 11 i ponnyklassen. I dag står maraton på schemat och det går på gräsplanerna så det kommer bli mycket jobbigt för hästarna, själv tänker jag bara genomföra så bra det går, att köra på fort idag kommer inte vara snällt mot hästarna.

Tittut
0

Morrn!

# 4 Den där killen känner vi igen!

Här väntas det årliga veteranbilsrallyt i helgen. Jag ska stå på två kontroller i dag, men pyser ner till Motala i kväll, så jag missar både kvällens middag och morgondagens sluttamp tyvärr.

Ska klä på mig och åka och kolla hästarna först. Malva börjar närma sig fölning hon också, men det är svårt med de ston man inte känner. Hon hade 11 månader för tio dagar sedan, men det känns som det närmar sig.

Grattis till er alla som fått era föl!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon! När jag klev upp och skjutade dottern till jobbet så sken solen, nu har den försvunnit bakom något grått men det är fortfartande uppehåll i allafall.

Ska förutom det vsnliga hästpysslet försöka hinna med att gå igenom fårens beteshage så att de kan köras i väg, har grönskat på bra nu och med sista dygnets regn och med utlovad värme kommer gräset växa så det knakar. 

Grattis Pernilla och Malin till hingsttillskotten!

Ha en bra lördag!

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Strålande sol och fåglarna kvittrar, igår hörrde jag göken så nu är det sommar!

Den sista snön kämpar emot i norrlägena, men snart är den borta!

Vi kan nog gå igneom staketen till sommarhagen imorgon, och släppa ut de flesta där nästa vecka när de ätit upp den sista storbalen. I år ska vi då se till att få in foder så det räcker!!!!

Nu frukost, sedan butiken!

PernillaJ
0

#2 Grattis till stofölet!

Här regnar det igen, tredje dagen i rad - börjar kännas tröstlöst. Lon klafsar runt i hagen och undrar nog var han hamnat.

Lon 483, Leksand 2010-05-15. Foto: Pernilla Jobs©

En bit därifrån står mina hästar i sin hage med tefatsstora ögon och undrar vem det där är och var han kom ifrån. Jag förutspår att ungstona kommer att tokbrunsta inom någon eller några dagar…

Jag känner mig sliten, är i behov av en god natts sömn nu.

RC71
0

#4  Fin!

#9 Vilka vackra pepparkornsögon!

Här har ungstona tillbringat sin första natt på bete. Solen skiner och det är varmt i luften. Har haft lite allmänt stallpyssel på morgonen och nu är det kaffe! Resten av dagen går åt till att hämta hem en liten ettårshingst som kommer från Irland i eftermiddag.

Ha en skön lördag alla! Glad

Lotta

Gurkane
0

Godmorgon Russvänner!

Fina bilder ni fixat in här i tråden!

Själv har jag tagit lååång sovmorgon efter en väl sen kväll.

Var igår och hämtade hem russ! Goa saker. Natten vid stallet har gått väl sägs det. Fast vi trodde ju inget annat. Hagen var hel, ström på och grindar till omgivningen stängda. Så hade de rymt kom dom ju inte kommit långt.

Idag känns det som om dagen blir slö! Trött! Men måste bort till stallet och pussa på de nya vännerna och de som är inventarier!

Sol, värme men ännu blött efter mkt regnande igår.

Ha en bra lördag!

murkla
0

God förmiddag!

Här regnar de som sakt för 3 dagen i rad…. Trist . Vänta på gröna gräset ni andra väntar på föl.

Är fortfarde förkyld. Ska jobba i dag så mycket häst blir de inte i dag.

Sa igår på vädret att de kunnde bli åska i dag.  Vi får vä se då.

# Grattis til FÖLET.

Ha de en bra dag .

murkla
0

Måste bara säga nu är Solen här o de är så skönt efter 3 dagar med regn…

Ville bara säga de.Skrattande