Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1015 ggr
Gurkane
0

Godmorgon! 2010-05-14

Godmorgon Russ vänner!

Blöt morgon. Ser lite mulet o grått ute. Ljummet i luften.

Uppe i tid, rastat vovvar, stor o liten. Nu väntar hästar i olika former, hela dagen lång.

Först ordna lite till med transport och vattenbaljor. Sen åker vi en sväng för att hämta hem russ! Ska bli väldigt roligt, spännande och samtidigt lite läskigt! För russ är individer, de också. Härliga individer. Men det ställs ju också krav på oss människor att vi fixar detta på bästa sätt för just "den" lilla individen.

Kul ska det bli iaf!

Ha en bra dag där ute i landet allihop.

Tittut
0

# 0 Kommer att gå hur bra som helst, tror jag!!

Har nyss bivit bjuden frukost på sängen av dotra, mysfaktor hög!

Ska städa lite, fixa med kusar och sedan förbereda prov inför helgens veteranbilsrally. Måste nog packa lite också, då det är avresa mot Motala och SH:s årsstämma i morgon kväll. Alltid är det något.

Kom världens ösregn i går kväll och i natt, så nu är i alla fall marken välbehövigt vattnad.

Ha en fin fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God morgon! Här kom det en riktig rotblöte-skur strax före 8, det var redan plaskigt efter gårdagens ihållande regn och så nu mer vatten oppepå. Men vad gör det, nyss ringde Lons ägare och berättade att hingsten står på lastbilen på väg norrut - i eftermiddag nån gång kommer han hit Skrattande

Jag har tittat på Russ-TV även i natt, men inget föl ännu. Jag vågar liksom inte låta bli att kolla till Deniz, även fast jag inte tror att hon tänker föla än - men omutifallatt…

Idag är det min pappas födelsedag, jag hoppas jag hinner en sväng till kyrkogården för att sätta en blomma på hans grav (han dog 1989).

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Här har regnat i natt, men ser nu ut att bli en fin dag!

Dulilla har inte fölat, men enligt alla tecken så är det nära förestående, skall släppa ut dom strax, fodrade för snart en timme sen….

Sonen med sambo och kräksjuka kom hem i natt så mycket sömn har det inte blivit, den andre är på Akademiska och opererar sin trasiga hand i dag, bara jämmer och elände med ungarna!

Nu skall jag iväg på inköpsresa! Ha en bra dag!

murkla
0

Regnar o regnar. Som bara den. Trist väder. Ska jobba i kväll o helgen så de blir trevligt!

Har iallafall fyllt på fågel maten i dag o de uppskatades som bara den.

Ha de bra alla!

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet!

Mulet men varmt, kotknackarbesök på morgonen så jag kanske blir människa igen. Gårdagen tillbringades mest på rygg i sängen trots det fantastiska vädret.

Idag blir det butiken och ikväll inget speciellt.

garrilina
0

God eftermiddag! Här avlöser åskskurarna varandra och har gjort sedan i går. Har precis kommit hem från begravning, en ingift morbror på min sambos sida. Det gick bra men tyvärr så träffas man bara vid begravningar känns det som. Fick tele från sambon som meddelade att istället för att vara på väg hem så skulle båten gå ut igen och han beräknas vara i land i Norge kring 10 juni. Den mentala laddningen får ställas om, igen.

Ha en bra fredag!