Hästpojken.
Var det någon mer än jag som såg det fantastiska programet om Hästpojken på SVT igår? Ett tydligt exempel på vilken påverkan djur har på oss människor. Och föräldrars och andra vuxna människors betydelse för ett litet barn. Bl.a visades när en autistisk och ganska ångestdrabbad pojke sattes på hästryggen och liksom slappnar av i hela kroppen och bara mår bra. Rekommenderas starkt om den skulle visas igen.
Jag har själv jobbat med autistiska barn det är otroligt vad ett djur kan göra. Kunde inte somna efter programmet låg och tänkte på vad man kan göra för de handikappade. Har haft och kommer att ha ett boende som kommer för att titta och kela med mina djur. Har lite olika djur som dom sköter om. Hästar getter kaniner hönor hund och katter. Dom bara älskar att komma ut hit kanske för att dom får god fika också
.

Tack för tipset! Ska passa på att titta på Hästpojken nu, medan sambon kollar tråkig fotboll;-)
Finns att se på SVT Play!
Intressat se titta på de jag med sedan!
Hästar är bra för handikappade/utvecklingsstörda barn överhuvudtaget, våran grannflicka som satt ihopsjunken i sin rullstol, var rak i ryggen och älskade att rida på Divina!

Jag har själv jobbat med handikappridning och även låtit mina hästar vara med. Det är jättekul att se förändringarna i samspelet med djuren.
#4 Jag red med henne också.
# 5