Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 895 ggr
karisma
0

God morgon 2010-05-13

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon

Roslagen har lite halvdant väder men ganska varmt. Är förvånad inga grannar har kommit ut så det är lungt på området annat var det i Norrtälje igår ÅRETS värsta dag. Nu ska hästarna få sitt sedan blir det en lugn dag med lite små plock för i morgon kommer  Pelle-Russ 611

ha en bra dag på er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

murkla
0

Go Morgon!

Inge roligt väder i de regnar o de regnar. Tråk väder men de lär väl komma ner om de ska bli nå grönt!

Sitter p jobbet……………. Vad kan man mer säga!

Hoppas att de finns bättre väder någon annan stans kanske!

ha de gott! Ni som får vara lediga!

[Croneld]
0

God morgon!
Vad skönt att vara ledig i fyra dagar, i alla fall från jobbet. Sysslolös är man väl aldrig. Ser ut att bli regn idag, vi får se. Jag som tänkte tvätta Tigerlilja, kanske blir hon ren av regnet.Oskyldig

Ha en bra dag!

karisma
0

#2 Häll på henne schampo så kan vädret göra sittObestämdCool

PernillaJ
0

God morgon! Inget föl i natt, jag har tittat på Russ-TV sisådär en gång i timman så jag känner mig knappast utsövd: får nog ta siesta efter lunch. Det regnar även här, +3 och gråtrist väder. Jag ska ägna mig åt hagunderhåll idag, sträcka tråd och banka på stolpar och dra en ny aluminiumtråd så det blir klös i staketen tills hingsten Lon kommer i morgon. Han är i och för sig säkert ingen utbrytarkung, men jag tycker det är viktigt att ha staketen i ordning när man har hingst.

#0 Snygging!

karisma
0

#4 Det hjälper inte alltid att hålla sin hingst innanför staketet Jag hade ett främande sto (shettis) hos Timon i förrgår som bara gick igenom understa tråden har blanktråd i mitten och det var klös i staketet Sen ska man ha tag i ägaren som ser ut som ett frågeteckenFörvånad

Tittut
0

# 0 Trevlig kille det där, både på ut- och insidan!

# 4 Låter spännande. Jag håller på att diskutera med Umbra, hur hon ska ha det, dvs hur långt norrut vi ska åka…

# 5 Gick det bra till slut?

Här är det 13 grader och lite grått, men helt ok. Ska snart gå ut och märka det lamm som kom i går och åka till stallet och släppa ut Tittut som behagade kliva ut genom grinden igår, så jag måste  dra en extra tråd på ett ställe. Hon är hopplös att kolla staket, den där lilla hästen.

Dagens planerade crosstävling blev inget av, eftersom jag lyckades få i mig något i går som satte igång kräkreflexerna å de värsta. Det lugnade sig sedan, men sonen hann ta beslut om att han åker med som publik istället för att köra själv. Så kan det gå!

Ha en fin Kristi Himmelfärdsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Vi har lyckats ta sovmorgon, och här skiner solen, även om det är moln här och där.

Sara försvann med några kompisar igår och skulle sova där, och SImon visade sig vara hemma, både hans bil och hans träskor står här Skrattande

Tur man vaknar lätt eller?

Idag blir det allmänt pyssel, finns en miljard saker att göra.

Gurkane
0

Godmorgon Russ vänner!

Inatt har här regnat och förmodligen åskat rätt rejält. För barn antalet hade ökat i sängen minFörvånad.

Igår kördes harvning på "löpande band" igen. för Er som inte vet vad "löpande band" är hos oss så innebär det att häst efter häst görs iordning för körning. När en är färdig körd så tar nästa person över och selar av å borstar. Ytterligare en person gör iordning fler hästar osv. Dvs kort sagt Team sammarbete.

Lojstas Pawik på bilden.

[Tjiwi]
0

Morron till ett regningt Östergötland!

Fyy…åskade massor i går kväll…typiskt för Ull, Grus och Hallon lämnade vi ute för första natten och så blev det skitväder…men de har överlevt för jag har pratat med dom!

På fm kommer det ev spekulanter på Ull, spännande.

Sedan bär det av till Ekenäs för att ta emot alla tävlande som kommer och fixa med alla papper jag skrivit!

Full fart hela dagen och jag hoppas det inte regnar mer nu!

Tittut
0

# 9 Ni är flitiga!

Tittut
0

Insåg att lilla Tittut fyller 10 år idag och hennes helsyster Tjingeling blir 9 år. Jisses, var tar tiden vägen?

På bilden är det Tjingan som föl.

MagganS-B
0

God Förmiddag…..

Håller på att förbereda mig för att åka och öppna Kuriosa-boden! Skall bli så spännande, har jobbat som tusan i 2 dagar med prismärkning m.m.

Dulilla kniper ihop, syns inget föl ännu, men det närmar sig…..kanske i natt! Jag kollar sent på kvällen och tidigt på morgonen…..Hon visar så tydliga tecken när hon skall föla, så det är lugnt! Orkar inte kolla varje timme! Deli börjar också närma sig, har tiden ute den 26:e jättespännande att se vad det blir!

Här är det lovat regn, men är varmt och skönt, dock mulet, solen försvann för en timme sen…..

Ha en fin dag!

PernillaJ
0

#5 Det är det jag brukar sucka ibland, man skulle behöva dubbla staket: ett för att hålla sina egna hästar inne, och ett för att hålla andras hästar ute… Grr.

garrilina
0

#14 där håller jag med, men det har varit lugnt på besöksfronten nu ett par månader.

God Morgon! PÅ språng för att skjutsa dottern till Hammering för vidare transport till Bergsåker, så det blir att hålla tummarna vid 13.45 för Fantazia och henne. Ska röja hundhår från golven sedan så att sonen kommer in på em. när han kommer på besök.

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

Skrev mitt inlägg under den 12/5 men gör ett försök här istället!

Nina fölade en liten hingstunge inatt Kyss Brun, fin liten kille. Jag väntade inte fölning än så jag blev överraskad i dag på morgonen Skrattande

Tittut
0

# 16 Grattis!

garrilina
0

# 16 Grattis till hingstungen!

Har fått rapport från Bergsåker från en nöjd dotter det blev en tredjeplats för Therese och Fantazia.