Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ur-spår
Läst 1196 ggr
Prenses
0

Besöka ert stuteri ?

Hejsan!
Nu har sambon och jag planerat våran lilla bilsemester till Sverige. Nu vill jag hitta ngr sevärdheter för MIG att besöka. ;)
Vi kommer altså köra från stockholm till Norrköping och besöka kolmården, sen vidare runt vättern till Karlsborg, runt hela sjöpotten och upp till gränna, och sen vidare tillbaka till stockholm.
NU får ni säga om ni vill ha besök av finnar på gården. :) Äger ju själv ett gotlandsruss, Glorias Alma och ett shettis sto, Glorias Divina. Så båda dom raserna är ju mest intressanta för min del. ;)

Om du inte bor i närheten, ge tips på vilket stuteri du skulle tänka dig att besöka. :)

/ Sabina

karisma
0

Du är så välkommen Mitt stuteri finns i Norrtälje 3godkända hingstar 3 ston som väntar föl maj - juni skiftet och en heldel unghästar finns det att titta på Malin

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När du kommer ner till Norrköping och ska åka runt Vättern får du gärna komma hit, vi bor strax utanför Linköping. Jag har inget stuteri men gamla russhingsten GRUS 363 31 år, hingsten NJORD 612 och russ stoet Wilda och en ettåring, det kan även finnas ston på besök hos Njord. Här finns det ca 60 lammungar att titta och gosa med oxå.

Välkommen!

Teja-Bea
0

Om ni vill ta er en liten avstickare på väg ner till Norrköping så är ni välkomna till oss på Stuteri Teja i Eskilstuna! Vi har idag 14 russ på gården, däribland Silverboy 552. Vi väntar 2 fölungar och kommer i år även ha 8 unghingstar på hingstbete!

www.teja.se

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

alpros
0

Du kanske kan ta lite bilder och skriva ett litet reportage sedan om eran semesterrunda?

Prenses
0

Tack ska ni ha för alla förslag! Om det finns flera som har förslag os.v. är det bara att hojta till!

Alrpos: Faktiskt så är det en jättebra idé. Är själv fotointresserad och skriver ju en del, bla. bloggar jag så nog borde jag få ihop ngt. :D

Russtoka
0

Om ni reser riksväg 50 förbi Åsbro, kan ni ju titta in till oss. Vi har inget stuteri, utan föder upp hingstföl som jag köpt in och kör in för att sälja som vuxna. Jag har fyra stycken i olika åldrar. Den äldsta är ledarhingsten 7 år, (ej godkänd för avel) som är läromästare och fostrare till unghingstarna. Så välkommen om ni vill se en liten ungkarlsflock!

PM:a så får ni vägbeskrivning. Välkomna!

Tittut
0

Är jag hemma är du välkommen hit också, men jag har inte så många hästar hemma i sommar.

Jag bor mellan Uppsala och Stockholm.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lisa-trollet
0

Du är välkommen till oss också, trollets stuteri. Vi bor strax utanför Jönköping.

Cara-Mia
0

Mitt stuteri ligger i Motala vid Vättern. Då får ni gärna komma på besök hos mig på Sibborp´s stuteri. Finns hingstar och ston i olika åldrar och årets föl.