Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 707 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2010-05-11

Sköna maj har nu visat sin fina sida.med vackert morgondis och fågelkvitter. Då känns alla framtidsplaner ljusa.

Nu väntar morgondrickat och gos med katterna som sitter på rad att få komma upp i mitt knä.

Ha en bra majdag ni med!

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Russvänner!

Tidig morgon efter en mkt sen men trevlig och givande kväll, kall och urusel natt. Idag väntar översyn utav sommarhagarna.Flört

På fredag (tror jag det var) väntas russ! Ja det blev resultatet utav gårdagens lite kalla vandringar runt i russhagar. Kanske därför man sovit mkt dåligt. Insåg att våra sommarhagar "där uppe" behöver en översyn med det snaraste. Och undra om A vet vart elagregatet dit upp är? Ja nu blir det några bråda dagar med andra ord. Så bäst sätta fart med att få upp minst lika trött barnaskara.

karisma
0

Morgon

Disigt och + 4 så idag är det riktigt varmt. Är riktigt stolt hann mina måsten igår 3 av 8 sommarhagar är färdiga och tippvagenen tömd Det var fullt med isblock och snö blandat med dynga på den. Idag ska jag njuta hos frissan sedan en snabbis till Rimbo med tyg samt löshoppning till kvällen Men innan dess kommer x-et och drar igång min bil för transport hem till honom för akutvård Snäll som han är så får jag ha hans Suv så jag har en bra dragbil under tiden

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!

Sovit som en stock och länge, så nu blir det att sätta fart för att hinna få Elin till skolskjutsen. Pajade just min vattenkokare, inget bra!

Nåja, solen skiner i alla fall idag.

# 1 Vilken fin bild! Fuxarna i bakgrunden är nyfikna som vanligt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon!

Äntligen har dom gråa molnen gett vika! I går kväll försvann plötsligt alla molnen och solen kom fram, jätteskönt. I dag är det solen som råder, i alla fall hittills…..hoppas innerligt det fortsätter, men luften känns annorlunda också. Nu kanske Dulilla tycker att det är dags att föla…….skulle inte förvåna mig om hon väntar till den 14:e samma dag som i fjol…..

I dag skall jag köra en massa saker till vår "Antikt & Kuriosa" som öppnar på torsdag……man behöver inte hålla på med russ hela dagarna……

Ha en bra tisdag!

[Tjiwi]
0

Morron

Solen skiner för fullt-härligt!

Känner en inre stress direkt när jag går upp på morgonen för allt som ska göras inför vår tre dagars körtävling till helgen…..både mitt som skall fixas och tävlingen.

Ska hinna mocka, kolla får, köra, putsa en sele och packa en del och …och ……innan jobbet i em! Ja, ja, det är ju eget val och kul samtidigt!!

murkla
0

Morron.

Solen lyser himlen är blå o hästarna är ute. Väntar på att gräset ska komma någon gång.  - 4 i morse. Säg att de kan bli regn i dag säker. Igår de ju ingen vidare då.

I dag blir de lungt. Ska  börja med att mocka dynga i hagen så de kommmer upp mera gräs där oxå. Ringa hovslagren.

Njuta av att vara ledig o äta någon negerboll som de tydligen är negerbollens dag i dag enligt facebook.

Ha de bra!

mellanbyns
0

God morgon!

Nyss inkommen från stallet, A-K har varit här och gett Garrilina fina fossingar.

Solen skiner från blå himmel, skönt! Allmänt pyssel får det bli idag och till kvällningen så kommer Linnsan så vi ska löshoppa lite hästar :)

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

God middag i landet!

Här är era dumma moln! Tre plus och mulet och så blåser det litet som mos på grädden. Cyklade till jobbet idag, fåglarna tjoar lika glatt ändå så nog är det vår alltid. Litet värme skulle dock inte skada. Det börjar grönska där snön är borta.

Vi hann ut med shettisarna igår, och någon dag, vilket år som helst, kanske vi hinner ut med vår treåring också.

Reko
0

#1 Inget är som väntans tider! Berätta, berätta, vad väntar ni på?

PernillaJ
0

Jag är tillbaka!!! th_victory2

(har ni saknat mig?)

Efter flera veckors internetlöshet efter flytten har Teracom/Telia nu gjort en insats och gav mig nyss bredbandet tillbaka th_blissysmile

Det är en solig men litet kylslagen dag i nordöstra Leksand idag. Fåglarna kvittrar som besatta och hästarna nopprar spätt gräs i hagen. Jag har snickrat "rundil" (alltså rundcorrall) under förmiddagen, och fikat på hemgjord saffranspannkaka. I brist på salmbär fick det duga med björnbärssylt.

Egentligen skulle jag bara vilja glassa runt på internet resten av den här dagen, men jag måste sätta mig med bokföringen och göra momsredovisning - och sedan ska jag fara en sväng till Rättvik och chipmärka en fläckig häst.

th_biggrin

florence-S
0

# Välkommen tillbaka. Har verkligen saknat dig, och alla dina kloka svar.Skrattande

PernillaJ
0

#11 Jag har saknat dig, och alla andra GRIF-kompisar!

Tittut
0

# 10 Välkommen tillbaka till denna pseudovärld!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

garrilina
0

#10 Välkommen tillbaka, har du flyttat från din lilla stuga?

Solen skiner fortfarande över oss har jobbat långdag och min hosta har minskat istället har det tillkommit nästäppa.

Nu ska jag gå ut i solen och titta på alla som ska löshoppas i dag samtidigt som jag packar hösilage.

[Tjiwi]
0

Har saknat dig Pernilla!!Skrattande