God Morgon! 2010-05-07
Inte illa att få vara först ut!
Sitter vid datorn för att boka biljetter till Tobbe Larsson på Söndag vid Suderbys Gård och fixa båt biljett för att flytta på Jessica o Cardero nere i Skåne och där är bekymmer kommer i väg på tors eller fredagen men kommer ej hemm på söndagen, hmm trassel
Här är det höst storm i dag, vilket Maj-väder!
Ha det bra!,nu ska jag ut i stallet och sedan till jobbet.
Här har vi halvmulet majväder än så länge, de lovar väl regn. Kort arbetsdag med badhuset på schemat på eftermiddagen.
Ha en bra fredag!

Godmorgon i landet!
Ännu en strålande morgon, gårdagen bjöd på såväl regn som snö under dagen, men morgonen var toppenfin!
Idag blir det mätning av två, vaccinering av en och tandkoll på två. Klockan åtta kommer de, så det är vä lbäst att sätta fart!
Annars butiken idag.

Godmorgon
Mulet här och de har lovat tråkväder så vi får väl se vad dagen har att bjuda på… Har varit vaken ett ett tag, för låg och tänkte på att tänk om Manina har fölat haha, ska upp till stallet snart så det lär jag väl märka isf
Har funderingar på att fölvaka inatt, men sket i det sen har en magkänsla som säger att den kommer sön-mån eller mån-tis så vi får väl se.
Idag fyller Elvis 1 år iallafall, stora killen nu 
Ha en bra fredag!!
Här börjar det faktiskt skina upp!
Ska göre lite måsten innan avresa syd-västerut för helgens KBI-domarkurs. Ska bli spännande att se hur det går till.
Ha en fin helg alla människor ute i landet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här blåser det som tusan, usch. Blåst är nog det värsta jag vet. Tror det beror mkt på Gudrun och Per.
Ikväll har vi åldergille och vi (Jan) är Åldermannen så det blir till att baka, fixa, duka mm.
Há en trevlig helg / Ingrid
Morron
Sol och blåsigt, säger som Ingrid, fy för blåst!!
Har jätteont i ryggen….samma smärta som när jag hade ett diskbråck…..har känt av det till och från men idag är det värre….
Ska åka till TIDAHOLM och hämta min nya maratonvagn idag så fort Ove vaknat som jobbat natt…ska bli sååå spännande!! Får se hur det går att sitta så lände i bilen med ryggen bara…men , men..
Ha en bra dag i alla fall, bilder på vagnen kommer!
Förmiddag…..
Det stormar, lilla färjan inställd…..det regnar från sidan också, usch! Var i skogen med två balar hö, tanterna var bara lite blöta på ryggen, dom var så varma och goa annars. Deli börjar få litet juver! Nu skall bara dom andra äta klart, sen blir det mockning! Vi var tvugna att sätta upp staketet igen som togs bort i går, så det blev lite strul i dag…..
Ha en bra dag……

Äntligen slut på arbetsveckaN…… har haft mina två lektioner för i dag och den sista var ett kraftprov gic åt en hel del energi till att övertyga en obstinat tonåring att det var sista chansen för henne att göra sitt 1 år gamla hemkunskapsprov. Går inte att skjuta på hur länge som hellst……
Vackert väder ute med sol tyvärr blåser det isiga vindar. Ska bege mig ut få se vad jag hittar på. Ska bl.a. fixa en kråkfälla/voljär som snön har knäckt till att bli en utedel till de blivande hönsen. Har nämligen tingat på några hönor igen efter 6 års abstinens.
Ha en bra fortsättning av dagen.