Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1823 ggr
Tusen
0

Döda russ?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna syn mötte mig idag då jag kom hem från jobbet.
Efter att ha hört om minusgrader och snö på andra orter i landet kändes detta så underbart.
Hela ponnyflocken sovandes utanför vårt fönster. Inte ens att jag gick ut i hagen för att fota kunde få dem till att vakna och resa på sig. Trodde nästan att de hade dött så stilla låg de och så djupt sov de. Det såg så underbart härligt ut.

Tusen
0
Russtoka
0

Härligt! Det måtte vara nåt typiskt russ att sova så obekymrat. Mina fyra hingstar ligger också kvar när man går in till dem.

Russtoka
0

Och här har tvååringen somnat i famnen på treåringen…

Russtoka
0

Och här ligger ettåriga Vill Mer och lapar sol i dörröppningen…

Winner04
0

härliga bilder :) man blir glad av att se bilderna :)

Tittut
0

Vilka tröttmössor!

Jättefina bilder dessutom!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

carcha01
0

Mina russ är också ena riktiga "tröttmössor" när solen skiner! Cool

carcha01
0

Här sträcker Salomon ut sig i gröngräset.

carcha01
0

Salvia kopplar också av med sin stora fölmage. Snapphane har koll på omgivningarna under luggen.Flört

murkla
0

#9 Vilket grönt gräs ni har…

De såg nästa helt döda ut  ruskit ut….

Fiffilura
0

Mina är oxå sååå trötta nu… Fick en rätt lustig bild när de låg och sov häromdan:

mellanbyns
0

Även här är alla trötta, både russ, shettisar och varmbloden. En del bilar saktar ner efter vägen och är man ovan kan man nog tro att det är nå fel på hela bunten :p

Tessan08
0

Våran Laurus -08 är så trött ibland efter frukosten att han skyndar att lägga sig ned och vill inte resa sig och han somnar gärna om på vägen upp….Förvånad Erika (som har lösdriften) brukar låta han få vara kvar i boxen och sova en stund Glad

Pernilla-N
0

Härliga bilder allihop!

Måste bara berätta en lite rolig episod som hände för många år sedan när mitt halvblod var ett eller två år. Det var sommar och de gick i en hage utmed en väg. En morgon stannade en upprörd bilist till på gården där jag hade dem inhyrda på den tiden och sade till han som bodde där att nu får ni faktiskt göra något åt den där döda hästen som ligger i hagen, jag har kört förbi här hela veckan och den ligger fortfarande på samma ställe! Lasse blev lite undrande men gick upp och kollade i hagen och väckte hästen. Bilisten blev mycket förlägen kan man säga. Lille Allan låg alltid på samma ställe helt utsträckt varje morgon och såg visserligen ganska död ut…

Tusen
0

#14 Exakt samma sak har hänt oss. Förvipasserande bilar har stannat och påkallat vår uppmärksamhet på dessa "döda" russ. Det är kanske vanligt att de hittar sina favoritställen att sova på. När sedan hela flocken gör det kan man nästan tro att det dött av att de ätit något olämpligt eller nå´t. Flört

palomia
0

#15 Ibland undrar man ju själv om dom lever eller inte…Förvånad Dom kan verkligen ligga still.

Chirak-96
0

Åh vilka underbara bilder. Måste nästan bli ett "tema" i russkalendern va? Tröttmössor =)