Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 665 ggr
karisma
0

God morgon 2010-04-22

Morgon

Vitt på backen och gegga +3 det är roslagen idag. Skulle hämtat storbal igår men hann inte så det är bara ut och slira i smeten idag tur att jag inte tagit av snökedjorna så man får lite grepp i leran. Annars är det bara torsdag

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

HImlen ser litet beslöjad ut idag, några minus ute och jag ska gå och ta ut mina innehästar.

Idag blir det butiken och Sara ska ha en liten ryttare här idag, så de ska ut med Mimmi och Trixi.

Snön sjunker undan så nu är nästan mellantråden framme överallt, blir en hel del renovering av staket, snön har tryckt sönder en hel del. Vid stallet är det nog traktorn som tryckt sönder själva bandet, det var av mitt i snöhögen…

[Croneld]
0

God morgon!
På med termobrallorna igen om man intre ska frysa.Glad Full fart idag igen. Ha en bra dag!

PeggyTroll
0

God Morgon!

Nu vill jag inte vara jobbig… Men datumet i rubriken är fel. Det är 22 idag :)

garrilina
0

God Morgon! Grått och plusgrader. Nu mot jobbet…

Tittut
0

Datumet fixat!

Här snöar det. Urtrist!

Ska försöka göra lite pass en stund men måste åka och höa hästarna. Deras storbal är slut och det kommer ingen ny förrän i eftermiddag så de kan behöva lite mat i ruskvädret.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

# 5 hade jag vaknat fel dag eller ?

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Bettan1975
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snöar så mycket att plogbilarna är ute här och folk tar sig fram i snigelfart efter vägarna, korkat att ändra vinterdäcksdatumet, april är ju alltid april.

Skönt att pållen ska ha vilodag idag, känns lite väl slirigt att ge sig ut och motionera henne. Nej, idag blir det till att stå i stallet och borsta bort vinterpäls istället, fast hon kanske hellre behåller den ett tag till om det här busvädret ska hålla i sig=)

Ha en bra dag och kör försiktigt om ni har samma busväder som här i norra Uppland

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Här har regnat i natt, snön är borta, och det ser faktiskt ut att klarna upp en aning. Kaffet är urdrucket, hästarna ute, får se om det kommer upp lite mer kakel på badrumsväggarna i dag…..

Ha en bra dag, redan torsdag igen…….

mellanbyns
0

God morgon!

Här är mulet men dock plusgrader, kan vara att det tänker komma lite regn? Men det behövs då inte, det har torkat så bra här nu senaste dagarna så snart är löshoppshagen igång! :)

Idag är det allmänt fix i stallet och med allt möjligt. Lite fotografering blir det också, har några marsvin som ska säljas och lite saker som ska ut på tradera men tar det eftersom. En travreg ska betalas in idag också.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Grått, storm och nu dalar flingorna ner…..usch och fyy!!

Åker ner till ridhuset och kör om en stund, i morgon bär det av mot Oskars och Christer Pålssonträning, hoppas verkligen att vädret blir bättre till helgen.