Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 941 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 2010-04-19

Först i dag! Det var länge sen! Får väl tacka mattläggaren som kommer kl. 7…..Nu kommer badrumsgolvet in, skönt! Nu börjar jag kunna ana att det blir klart om en vecka eller så…..alltså hela badrummet!

Nu väntar nybryggt kaffe, hästarna, mockning, och sen skall jag åka med Annika för att titta på Giggis föl!

Ha en bra måndag!

Tittut
0

Morrn!

Kallt med soligt här. Hundarna väcket mig och ville ut, men inte in igen, så det är nog skönt ute, trots allt.

Jobbardag som vanligt.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Blå himmel och solsken, bofinken sjunger så den håller på att trilla av sin gren, hörligt!

Fruset var ute när jag släppte ut hästarna, mend et gör verkligen inget, ingen gegga Skrattande

Nu blir det furkost, sedan butiken och så försöka komma ihåg ett årsmöte ikväll, saker klockan sju på kvällarna har en tendens att bli bortglömda…

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go morgon! Det vackra vädret gör att man mår gott i dag!

Jag vill visa er alla något härligt, de är inga russ-föl, men föl och de har kämpat för livet percis som deras äg och uppfödare har kämpat för dem.  Det började med många  vak  nätter innan fölning  och sedan till vak efter födseln för att allt ska fungera. Nu verkar allt stabilt och stoet har börjat komma igen. Ingen hade en susning om att de var 2 st, ett sto och en hingstunge och dessutom har stoet bärt de båda över fullgången dräktighets tid.

Visst är de ljuvliga!

Hagelberg
0

God morgon!

Jag hade glömt att dagis var stängt idag så Axel och jag har gjort en morgonpromenad till dagis och vänt. Jag får försöka göra något som jag kan passa honom samtidigt.
Annars skiner solen och det ska bli en skön dag, vi får vara ute Cool

#3 De är jättesöta!

[Tjiwi]
0

Morron

Solen skiner för fullt, tog en sovmorgon idag….släppte ut kl sex och gick och lade mig igen. Skönt men tror bara att jag blev tröttare.

Lilla lammet som kom i lördags är verkligen liiten…foto kommer, han är ute och knallar med sin mamma och resten av flocken idag.

I em blir det ett besök hos arbetsförmedlare och så ska jag köra Njord förstås, ha en skön dag.

Marita-så härliga!!

garrilina
0

God förmiddag! Kallt och solsken här. Slutar lite tidigare i dag men då ska jag på mammografi 1 timme senare så det blir senare hem.  Hade tre hagar ute i natt för första gången denna vår. Var så skönt i går kväll och vi var sena efter en dag på Bergsåker så det kändes som ett bra alternativ.

Inga fler lamm hos oss i morse, stod två där i går när jag kom ut och så fick vi två i onsdags. Få se när de två sista tackorna lammar.

Ha en bra dag!