Godmorgon 2010-04-18
Godmorgon!
Småsömnig ännu. Här i kalla finland har vi fått det som vi kallar till "takatalvi", vilket ungefär betyder att efter att allt smält bort kommer snö ner igen. Dock inte ens en centimeter, men det stör mig iallafall… Ska snart och morgonfodra ponnyerna, och de har anpassat sig bra till Finland nu. Alma tjejen är en riktit underbar ponny, men det tar tid att lära känna varandra. Men iallafall är det en ponny som älskar att vara ute och jobba. Shettisen Diva är ung och grön och är som en liten studsboll och får helt klart mest uppmärksamhet.
Ha en bra dag! :) / Sabina
God morgon!
SIter o dricker kaffe och väntar på att bli avlöst på jobbet.
Hästar utsläpp och hem o sova. Bytta till sommar däck i dag äntligen. Solen tittar fram här.
Ha de gott!
God morgon! Laddar på lite frukost efter en timmes arbete i hagen etfer ha fodrat hästarna. Soligt och härligt idag!
God Morgon!
Kunde inte sova, det har stormat som bara den i natt….Nu är morgonkaffet urdrucket. Skall strax gå till stallet. Måste kolla "lånehagens" stängsel också för att släppa över Lova. Kommer antagligen flickvän till Brådis…..
Ha en bra dag!

Morgon
Nu strålar solen det är skönt efter igår kvälls storm o nederbörd. Idag ska jag tvätta bil & trailer för däck byte x-et vägra röra dem om jag inte gör rent dem Jag hade tur igår då jag var på väg till ridklubben för lektioner Det var polisspärr på ön men de släppte snällt förbi mig Annars bara söndag
ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här har det snöat en del under gårdagen, så världen är vit igen, men det tinar redan. Primula var på årets första klubbtävling igår, och blev sist, vilket är första gången för henne. Mer träning så blir det nog bra 
Hästarna släppte jag ut vi d sex, och gick sedan och lade mig igen, det var skönt! Nu firlost, sedan ska vi gå in till hygget och se hur där ser ut och om det går att ta litet ved. Några hästar ska väl röra på sig också.
Godmorgon på Er russvänner! Hoppas ni haft en bättre natt än jag/vi haft. ´
Här kommer det nog inte bli så mycket gjort idag kan jag misstänka. Men lite hästkörning ska det bli ialla fall. Tankarna kommer finnas hos lilla Pågen. Ska strax skriva mer i koliktråden. Försökte lite i natt men då funkade det inte.
Ha en forsatt bra dag! /A med Team

God eftermiddag .
Nu börjar äntligen solen titta fram här hemma. här blåser det som attan och jag har varit iväg på fotboll kollat sonen när de spelade träningsmatch i det kalla vädret. De förlorade med 6-4 men sonen gjorde ju alla 4 målen så han var riktigt bra idag :D
Igår kvalade Amanda Olympia Dar och det gick kanon , hon kvalade på 2.16,9 och hennes rekord innan var 2.17,2 så det gick bra , allt såg så lugnt och samlat ut .
Har även anmält idag till årets första tävling , det blev Ijor som ska ut i Halmstad, fanns även en bra propp till Mary men hon får vänta lite till även om hon gick riktigt bra igår på banan .

God kväll! Har varit på säsongens första ponnytravdag på Bergsåker. Är lite stolt har kört själv fram och tillbaka, eftersom jag inte är någon ivrig bilförare av längre sträckor så är det sambon som alltid rattar när dottern tävlar. Men han befinner sig på ishavet så då var det bara att köra och det gick, känner dock av min nacke rejält nu och ännu värre kommer det nog att vara i morgon. Tävlingssäsongen började godkänt Garrilina blev 6:a i montéloppet med 2 galopper och Fantazia som Therese är lånekusk på blev 5:a med nytt rekord. Dessutom sken solen på oss hela dagen tyvärr har det blåst isiga vindar.
Ha en bra kväll!