Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1038 ggr
karisma
0

God morgon 2010-04-08

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute

Någon har färgat himmlen grå idag igen +5 fast fördelen är att det inte går så fort med snösmältningen.

Idag ska jag försöka få en överblick över hur sommar hagarna ser ut Jag har nog alldrig sett så mycket hängande staket för älgar och rådjur har ju inte orkat hoppa över i vinter

annars är det bara torsdag ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Vaknae av att katten skrek: Jag är hungrig, jag är hungrig, och han gav sig inte. Då var det lika bra att stiga upp, gick ut till hästarna med och nu sitter jag här.
Ska gå och lägga mig en liten stund till.

Bild: Adas Ariel (och Susa) är nyfikna damer.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Flera plus ute och himen har några hål i molnen där man skymtar litet blått. Det har regnat under natten, så jag ser med spänning fram emot att beträda gårdsplanen… Gummistövlar känns som ett bra alternativ.

För mig blir det butiken och övriga roar sig bäst de kan hemma. Kanske får vi några till elledningar dragna idag?

Mixie
0

God morgon.. Ville verkligen var ledig idag och hoppades på att slippa samtalet från jobbet för en gångs skull, men visst är det då det kommer!! Huaa..! Ha en bra dag, det ska jag Flört

//Mickan

Prenses
0

Godmorgon! Toppenhumör hos mig idag. Blir hästägare än en gång på söndag, och idag har mina tjejer åkt iväg från Gotland. Oj vad det känns spännande! :D ^^ Snart blir det jobbtime, sen kommer mera hö och halm till stallet. ^^

Tittut
0

Ingen god morgon här.

Gamla Welinda är hängig på något konstigt vis, så jag hoppas få hit veterinären idag. Har dessutom huset fullt av barn, så det blir nog kul…

Hoppas ni andra har det bättre och lycka till med nya hästar och vad det nu kan vara!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

balotte
0

God morgon!

Här är det -3 och molnigt hoppas det blir lite sol.

Hästarna är ute och torra. Igår när jag skulle ta in dom så kom jag till hagen och ser att Iba och Hessa har haft lerbadSkrikandes, det var det värsta jag har sett lera in i öronen, så det var bara att duscha dom igårkväll. Det var inte vad jag hade tänkt mej men menSkrattande (det är bara att le och se kramgo ut). Gamla Balotte hade nog bara tittat på hon skulle aldrig skita ner sej så hon är lite pipplig. Jobb som vanligt och hoppas att hästarna är rena när jag kommer hem.

Ha en bra dag alla!

garrilina
0

God Morgon! I dag är vi tidiga här, frukosten avklarad och alla hästarna ute. Ska fixa till mig lite och sedan åka in på jobbet ett tag. Kollegan och jag ska dra på en väv fast vi är lediga, vad gör man inte för det ska flyta på och det inte hunnits med på arbetstid. Dottern ska följa med och sy lite fleecetäcken åt hästarna under tiden, vi har köpt på oss en del fina fleecefiltar igen.

#5 Hoppas det ordnar sig med Welinda.

#4 Vad spännande för dig på söndag.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Solen skiner och värmen börjar komma fast vi haft frost i natt. Faktiskt börjar hästarnas hage bli riktigt skaplig igen nu när vattnet sjunkit undan. Måste fixa "fölhagen" och sätta upp nya stolpar och tråd i nästa vecka, Dulilla börjar få juver, så det är lite brådis (om man får skämta….)!

Ha en bra dag, hoppas det ordnar sig med Welinda, Liselotte!

[Tjiwi]
0

Morron

Solen tittar fram nu, hoppas den stannar idag.

Är inringd till jobbet…..innan ska jag hinna en tur med Njord.

Håller en tumme för Welinda!

Tittut
0

Rapport:

Welinda är piggare, men ligger stundtals och verkar trött. Veterinären tyckte vi skulle avvakta och se hur det artar sig.

Har fått årets första fölregistreringpå posten. Snabba ryck!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus